بازگشت دوباره وضعیت قرمز کرونایی در مهدیشهر

سمنان- ایرنا- طبق تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور، وضعیت شهرستان مهدیشهر در استان سمنان دوباره قرمز و بسیارپرخطر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و بسیارپرخطر قرار دارند که سهم استان سمنان در این میان شهرستان مهدیشهر است.

شهرستان های دامغان، سرخه و آرادان در این زنگ بندی در وضعیت نارنجی و پرخطر قراردارند و وضعیت شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار زرد کرونایی هستند و شهرستان میامی تنها شهرستان استان سمنان با وضعیت آبی کرونایی است.

بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۱ نیز مهدیشهر یکی از ۱۰ شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی کشور شده بود.

بازگشت دوباره وضعیت قرمز کرونایی در مهدیشهر

بر اساس آخرین به روزرسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۹ به ۱۸ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۵ به ۷۶ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۳۳ به ۲۲۷ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۵۱ به ۱۲۷ شهر رسید.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha