۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85072107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ روز با خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85072107
۲۰ روز با خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز

کرج - ایرنا- نوروز که به روز سیزدهم می رسد پایان یک دوره کاری برای نیروهای امدادی ، راهداری و انتظامی در بیشتر مناطق کشور است اما فعالیت این تیم ها در استان البرز به واسطه راه های پرترافیک و گردشگری همیشگی متفاوت از سایر مناطق ایران است .

به گزارش ایرنا، هر فصل از سال شروعی دوباره برای نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در استان البرز محسوب می شود و می توان گفت تمام سال وقت کاری خادمان سفر در جاده ها ، مناطق شهری و روستایی وقف خدمت به مردم است.

راه های پرترافیک البرز در سرما و گرما نیازمند خدمات امدادی و کمک به مسافران است و برهمین اساس ده ها تیم توسط دستگاه های اجرایی در طول محورهای مواصلانی مشغول کار و فعالیت هستند تا مسافران با کمترین خطر بتوانند ادامه مسیر دهند و اگر حادثه ای رخ داد در اسرع وقت امداد رسانی شود.

با این وجود جاده گردشگری و کوهستانی کرج - چالوس تفاوت زیادی با دیگر راههای استان و سایر مناطق کشور دارد؛ گاهی ترافیک سنگین یا یکطرفه شدن مسیر امکان امداد رسانی به حادثه دیدگان یک یا چند تصادف کار آسانی نیست و باید از بالگرد امدادی کمک گرفت که امکان نشست و برخاست این پرنده در تمام نقاط مسیر وجود ندارد؛ حال اینکه اگر حادثه ای در زمان بارش برف و باران همراه با ترافیک سنگین رخ دهد خود نیز نیازمند سازوکار دیگری است که دراین جا دستگاه های خدماتی مانند راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس با تمام توان پای کار می آیند تا جان عزیزان هموطن از خطر رهایی یابد.

خدمات رسانی در جاده های برفگیر و کوهستانی مانند جاده گردشگری کرج - چالوس چه به لحاظ آب و هوایی و چه به لحاظ موانع جغرافیایی کار دشواری است اما در این سال ها کمتر اتفاق افتاده که حادثه دیدگانی در اسرع وقت از خدمات امداد رسانی به بهره بمانند و این بیانگر همت و تلاش عزیزانی است که حتی رفاه زندگی و خانوادگی را فدای مردم کرده اند تا ملالی خاطر هموطنان را مورد رنجش ، اضطراب و ناراحتی روحی و روانی قرار ندهد هرچند که گاهی وقوع حوادث تلخ در این گونه مسیرها گریز ناپذیر است.

استان البرز با برخورداری از یک هزارو۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی در مسیر مسافران ۱۵ استان کشور قرار دارد و بیش از ۱۸ درصد ترافیک جاده ای ایران را به خود اختصاص داده است؛ راه های ارتباطی البرز در واقع مسیر تردد هزاران گردشگر شمال و مناطق غربی کشور است و در کنار آن بخش عمده ترانزیت کالا به اقصی نقاط ایران از مسیر این محورهای ارتباطی می گذرد.
با این وجود فصول بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان محورهای مواصلاتی استان البرز پر تردد است و حضور تیم های خدمات رسان ، امدادی و پایش جاده در راه های این استان همیشگی است.

بی شک جریان بی انتهای رفت وآمدهای جاده ای استان همواره با حوادثی همراه است که این حوادث سبب شده تا امدادگران و ناظران جاده های استان همیشه در آمادگی بسر برده و پا در رکاب خدمت به مردم و مسافران باشند.

در این میان باید گفت خانواده های امدادگران ، خادمان و رصد گران جاده ای استان نیز به تبع شغلی نان آوران خانه روزها و ایامی سختی را سپری می کنند چه بسا بسیاری از این عزیزان نمی توانند مجال رفتن به سفر برای تازگی روحیه پیدا کنند.

ابراز رضایتمندی مردم از خادمان سفر

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز

بسیاری از مسافران جاده های استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا ، مراتب تشکر و قدردانی خود را از خدمات سفر این استان ابراز داشتند .

رضا صیادی شهروند بوشهری ، پیمان رضایتی از کرمانشاه ، تقی سلگی از لرستان از جمله گردشگرانی بودند که خدمات تیم های امدادی را در جاده های کوهستانی استان البرز به ویژه جاده کرج - چالوس را ستودند هر چند که برخی گردشگران از ترافیک سنگین این جاده به واسطه افزایش سفرها دچار خستگی شده بودند.

مسافران نوروزی در این گفت وگو دعای خیر خود را بدرقه راه سختگوشان راهداری ، هلال احمر ، اورژانس و پلیس راه استان البرز کردند ضمن آنکه توصیه هایی برای افزایش خدمات در محورهای مواصلانی این استان داشتند.

تیم امدادی و خدمات سفر استان البرز پس از خدمات فراوان و مشقت بار بهار، تابستان ، پاییز و ۲ ماه از فصل زمستان ۱۴۰۱ سرانجام از ۲۳ اسفند ماه سال پارسال دوباره در رزمایشی جدید در جاده های این استان مستقر شدند و فعالیت نوروزی آنها کلید خورد ؛ فعالیتی که در واقع آغاز سالی دیگر

برای خدمات رسانی به واسطه به مردم محسوب می شود.
فعالیت نوروزی امدادگران البرز در قالب طرح آرامش نوروزی کلید خورد و هریک از دستگاه های اجرایی و امدادی استان به فراخور نیاز و امکانات نیروهای خدماتی و امدادی خود را در جاده ها مستقر کردند.


مهمانوازی هلال احمر با ۲۸ پایگاه

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز



جمعیت هلال احمر البرز با باز فعال سازی ۲۸ پایگاه ثابت و سیار در جاده های استان به پیشواز مهمانان و مسافران نوروزی رفت و از امداد رسانی به حادثه دیدگان تا اسکان مسافران گرفتار در برف و در راه مانده به ادای خدمات پرداخت.

در این مدت که بیش از ۱۲ میلیون تردد در جاده های استان البرز به ثبت رسید ، شمار مهمانان و خدمت بگیران هلال احمر البرز بسیار فراوان و پرشمار بود و مسافران پس از دریافت خدمات دعای خیر خود را بدرقه راه امداد گران کردند.
به گفته محمد باقر خلفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر ، ۱۲۰ دستگاه خودروی سبک ، نیمه سنگین و سنگین در اجرای طرح نوروزی هلال احمر البرز بکار گرفته شد و ۱۰ ایستگاه سلامت در حوزه های معاونت امداد و نجات و جوانان به مسافران خدمات رسانی کردند.
وی اضافه کرد: پایگاه های هلال احمر در محور کرج -چالوس، شهرستان طالقان، آزاد راه کرج - قزوین ، اشتهارد ، فردیس ، کوهستان و مراکز شعب همچنان فعال هستند.

در طول سفرهای نوروزی تعداد زیادی مصدوم توسط امداد گران هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند که در محل حادثه مداوا شدند.


پایش پلیس راه برای حفظ سلامتی مردم

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز



پلیس راه استان البرز خادم دیگری بود که برای پیشگیری از مخاطرات سفر ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس در جاده های این استان گماشت تا مردم ایام نوروز را با کمترین خطر پشت بگذارند.

به گفته رییس پلیس راه البرز در نوروز امسال حداکثر سرعت خودروها در آزادراه های این استان ۷۰ کیلومتر تعیین شد تا حوادث مرگبار مسافران را تهدید نکند هر چند که در این ایام به واسطه بی احتیاطی برخی رانندگان حوادثی رقم خورد.

سرهنگ پیمان کرمی افزود: شمار حوادث رانندگی نوروز امسال جاده های البرز نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیر نشان می دهد و تیم های نظارتی همچنان جاده ها را رصد می کنند.

طرح سلامت نوروزی اورژانس البرز

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز



اورژانس البرز که از اسفند ماه سال ۹۸ تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به واسطه امواج بحرانی بیماری کووید ۱۹ روزهای پرکاری سپری کرده بود ، نوروز ۱۴۰۲ نیز با طرح سلامت نوروزی به پیشواز مهمانان و گردشگران رفت و ۵۵ پایگاه ثابت و سایر را به خدمت گرفت .

اورژانس ۷۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳دستگاه موتورلانس ، ٢ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد را به میدان آورد و در ایام نوروز امسال با خدمات شبانه روزی برگ طلایی دیگری در کتاب قطور خدمات رسانی به مردم را در کارنامه خود ثبت کرد.

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز

دکتر احمد مهدوی رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت : در ایام نوروز ۲۱ هزارو ۴۹۵ تماس تلفنی با اورژانس البرز برقرار شد که به هشت هزارو ۸۱۲ ماموریت امدادی انجامید.

وی بیان کرد: از این تعداد ماموریت ۷۲۰ مورد مورد تصادفی بود که ۴۷۹ مورد تصادف شهری و ۲۲۰ مورد تصادف جاده ای ثبت شد؛ بالگرد امدادی اورژانس نیز در ۶ پرواز تعداد ۶ مصدوم جاده ای را به بیمارستان های البرز انتقال داد.


راهداران البرز یاوران روزهای سخت طوفانی

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز



خدمات و زحمات راهداران به ویژه در جاده های برفگیر، طوفانی  و حادثه خیز استان البرز مانند جاده کرج - چالوس ، جاده طالقان و سایر راه های کوهستانی بر هیچ کس پوشیده نیست ، نیروهای خدومی که در دمای چند درجه زیر صفر روی کامیون ها در جاده های یخ زده کوهستانی نمک پاشی می کنند تا چرخ هیچ خودرو عبوری از مسیر به سمت پرتگاه منحرف نشود.

آنان در این روزهای نوروزی عملیات برف روبی و نمک پاشی را در جاده های کوهستانی البرز دنبال کردند و هزاران خودروها و سرنشینان آنها به سمت مناطق گردشگری و محل زندگی خود همراهی و بدرقه کردند.
۴۰ تیم راهداری استان البرز هنوز در جاده های پرترافیک استان حضور دارند و به طور شبانه روز مشغول خدمات رسانی هستند.

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز



به گفته علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز ، در طرح نوروزی ۱۸۰ نفر در قالب ۴۰ تیم گشت راهداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، هستند؛ این نیروها با استقرار در ۱۳ راهدارخانه استان به صورت شبانه‌روزی در کنار نیروهای پلس‌راه، هلال‌احمر و نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و خدمت‌رسانی به مسافران آمادگی کامل دارند.

وی گفت: ۱۴۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری(سبک، نیمه سنگین و سنگین) در راههای ارتباطی البرز استقرار دارند و به مسافران خدمات ارائه می دهند.

دعای خیر مردم  بدرقه خادمان خستگی ناپذیر سفر البرز

زندی فر بیان کرد: راهداران این استان در ایام نوروز به صدها مسافر و گردشگر در محور های مواصلاتی به ویژه در جاده کرج - چالوس خدمات ارائه کردند.


اینک نوروز دیگر به پایان رسید اما همراهان سفر در جاده های البرز همچنان مشغول خدمت رسانی هستند و جا دارد از زحمات تمام همراهان سفر در راه های البرز و کشور قدردانی کنیم .

طرح نوروزی البرز از ۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد ضمن آنکه تیم های امدادی پس از پایان این طرح همچنان در محورهای ارتباطی حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha