۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85072944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان دومین مرکز سرد استان کشور ثبت شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبر: 85072944
زنجان به عنوان دومین مرکز سرد استان کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای منفی یک درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز سرد استان کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شبانه روز گذشته دمای هوا در مناطق مختلف استان به زیر صفر درجه رسید و این درحالی است که طی روزهای آینده روند افزایشی دمای هوا را در استان شاهد خواهیم بود.

وی یادآورشد: وضعیت جوی استان امروز نسبتا پایدار و صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است که از بعدازظهر با وزش باد همراه و چهارشنبه شب بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه روز پنجشنبه هفته جاری وزش باد شدید تا نسبتا شدید همراه با وقوع گرد و غبار در استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: طی روزهای پیش رو بارندگی در استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی یک و ۱۶ درجه، خرمدره چهار و ۱۵، ابهر سه و ۱۶ درجه، آببر ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه صفر و ۱۴ درجه، قیدار منفی ۲ و ۱۲ درجه و ماهنشان سه و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: دمای هوای زنجان هم اکنون پنج درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرمتر شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha