۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85073142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶ هزار نفر اقامت نوروزی در شهرستان طرقبه - شاندیز ثبت شد

مشهد- ایرنا- فرماندار شهرستان طرقبه - شاندیز گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۹۰ نفر اقامت شب در واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی این شهرستان به ثبت رسید.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، پنج هزار و ۱۱۸ نفر در هتل ها و مراکز بومگردی اسکان یافتند که ۶۰ نفرشان گردشگر خارجی بودند و ۹۷۲ نفر نیز در اقامتگاه های غیر رسمی و موقت مانند مدارس مستقر شدند.

وی ادامه داد: طی بازه زمانی یاد شده بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و روستاهای هدف گردشگری و تاریخی شهرستان طرقبه - شاندیز بازدید کردند.

فرماندار طرقبه - شاندیز هم از ورود حدود ۲ میلیون خودرو سواری به این شهرستان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طرقبه - شاندیز مهم‌ترین جاذبه گردشگری نزدیک به شهر مشهد است که ظرفیتهای زیادی از جمله روستاهای تاریخی ۸۰۰ ساله، در حوزه گردشگری طبیعی و تفریحی، سرگرمی، اقامتی و پذیرایی دارد.

ضیایی رحیمیان افزود: در روستاهای این شهرستان از جمله کنگ، ابرده، نقندر، جاغرق و زشک، اقامتگاه ‌های بومگردی ایجاد و راه‌اندازی شده که با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین این شهرستان دارای ۴۷ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی و یک موزه مردم شناسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha