۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85074521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصمیم‌گیری برای مرمت و بازسازی مدرسه خان شیراز

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85074521
تصمیم‌گیری برای مرمت و بازسازی مدرسه خان شیراز

شیراز-ایرنا- مرمت و بازساری مدرسه خان شیراز محور دیدار استاندار فارس و مدیران شهری شیراز با رییس این بنای تاریخی بود که در این نشست تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس،شهردار شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) چهارشنبه با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عضو خبرگان رهبری و رئیس مدرسه علمیه خان دیدار و در مورد رسیدگی به بنای فاخر و ارزشمند مدرسه علمیه خان و مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ کردند.

شهردار شیراز در حاشیه این دیدار گفت: در بازدید از مدرسه علمیه خان و دیدار با رئیس این مدرسه ، در مورد رسیدگی به بنای فاخر و ارزشمند این مدرسه مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

تصمیم‌گیری برای مرمت و بازسازی مدرسه خان شیراز

محمدحسن اسدی در ادامه از یکی از مساجدی که در مجاورت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قرار دارد، بازدید کرد.

اسدی در این زمینه اظهار کرد: این مسجد با مسائلی مواجه است که قرار شد با همکاری شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بررسی شده و براساس ردیف‌های بودجه و آیین‌نامه مالی شهرداری در کمک به مساجد، مساعدت‌هایی در حد مقدورات و امکانات شهرداری به این مسجد شود.

به اعتقاد شهردار شیراز، بافت تاریخی فرهنگی این کلان‌شهر یک میراث بسیار بی‌بدیل و گرانبهایی است که وظیفه همگانی است به‌نحو شایسته‌ای از این میراث نیاکان و گذشتگان صیانت، حمایت و مراقبت کنند و این بافت تاریخی فرهنگی بازآفرینی شود.

او مقصد اغلب میهمانان نوروزی، زائران و گردشگران داخلی و خارجی را بافت تاریخی فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما به‌عنوان مدیران شهری وظیفه داریم که این بافت را کاملاً کف سازی، بدنه‌ سازی و نورپردازی کرده تا عبور و مرورها به این منطقه تسهیل شود.

مدرسه خان، مدرسه‌ای تاریخی است که در سال ۱۰۰۴ هجری قمری مقارن با ۱۵۹۵ میلادی توسط الله‌وردی خان گرجی و پسرش امام قلی خان در شهر شیراز و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha