تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری و انضباط مالی اولویت مدیریت شهری شیراز است

شیراز-ایرنا-شهردار شیراز گفت: انضباط مالی و تسهیل کردن کار مردم در سال جاری یکی از اولویت‌های جدی شهرداری است که در پی آن قطعا از موانع سرمایه گذاری در این کلانشهر کاسته و مردم و پیمانکاران رغبت بیشتری برای توسعه شهر پیدا خواهند کرد.

محمدحسن اسدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، افزود: شهرداری به عنوان یک تسهیل گر می تواند فرآیندها را کاهش داده و موجب رضایتمندی بیشتر مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی شود که این امر در بهبود وضعیت اشتغال ،تولید مسکن، توسعه فضای سبز و سرعت بخشی بر ساخت و سازهای شهری موثر است.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز این اهداف را از سالیان قبل آغاز کرده اما در سال جدید شتاب آن بیشتر خواهد شد، گفت: تسهیل کردن کار مردم در سال ۱۴۰۲ یکی از اولویت‌های جدی شهرداری است که در پی آن قطعا از موانع سرمایه گذاری در این کلانشهر کاسته خواهد شد و مردم و پیمانکاران رغبت بیشتری برای توسعه شهر پیدا خواهند کرد.

شهردار شیراز پرداخت تعهدات شهرداری به پیمانکاران برابر قرارداد منعقد شده و در موعد مقرر را اصلی برای انضباط مالی در مدیریت شهری دانست و افزود: این اقدام در اصلاح رویکرد بخش خصوصی با مدیریت شهری موثر است.

تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری و انضباط مالی اولویت مدیریت شهری شیراز است

وی ادامه داد: هرچند که شهرداری یک مجموعه تولیدی و کارخانه نیست که مستقیما محصولاتی را تولید و عرضه کند اما شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که به صورت درآمد و هزینه مدیریت می شود و در سال ۱۴۰۲ باید ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و همین میزان اعتبار را در این کلانشهر هزینه کند، می تواند یکی از ارکان تحقق شعار سال جاری باشد.

اسدی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی شهرداری کلانشهرها و شیراز به اعتبارات عمرانی استان مربوطه تنه می زند و اغلب بیشتر از اعتبارات عمرانی استان است و قطعا شهرداری ها به خصوص کلانشهری مانند شیراز می تواند نقش بارزی در اشتغال و رشد تولید و کنترل تورم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha