۱۰۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان سمنان صادر شد

سمنان - ایرنا - رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان سمنان گفت: ۱۰۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان در سال ۱۴۰۱ صادر شد.

سیده ربابه عمادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارایه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر برای مصرف‌کننده است.

وی با اشاره به این که پروانه‌های صادرشده در صنایع ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و مکانیک و فلزشناسی است، خاطر نشان کرد: هر چه در زمینه استانداردسازی محصولات و خدمات در جامعه تلاش شود، زمینه رشد اقتصادی مهیاتر خواهد شد.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: ۱۱۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی سال گذشته ابطال، ۲۸۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی تمدید و ۱۰ فقره پروانه اجباری تعلیق و ۱۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، توجه به این مهم از سوی تمام افراد به ویژه واحدهای تولیدی خدماتی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha