معاون استاندار سمنان: ۵۱ درصد اشتغال استان در بخش خدمات است

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ۵۱ درصد مشاغل استان در بخش خدمات است و باید برای اشتغالزایی با تکیه بر مهارت‌آموزی و تقویت ارتباط علم و صنعت بیش از پیش تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صادقی روز پنجشنبه در نشست با نخبگان مهارتی استان سمنان در سالن همایش‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: استقبال از کارآفرینی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، آبزی‌پروری، فرآوری کشاورزی و معدنی در حد انتظار نیست.

وی ادامه داد: بخش تحقیق و توسعه یک اصل مهم در تحول اقتصادی و شکوفایی کارآفرینی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: نیروی کار انسانی مهارتی و کاربلد از کمبودهای صنعت استان است و این کمبود از طریق استان‌های همجوار تامین می‌شود، از این رو باید مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در این استان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سمنان یک استان معدنی است، افزود: جوانان بیشتر به کارهای پشت‌میز نشینی و یا فعالیت‌هایی از جمله نگهبانی و راننده بودن تمایل دارند و از فعالیت‌های مهارتی استقبال می‌کنند که یک ضعف محسوب می‌شود.

صادقی خاطر نشان کرد: سمنان جزو استان‌های باسواد و دارای سرمایه انسانی غنی است و باید از این ظرفیت برای توسعه استان بهره‌ گرفت.

وی ادامه داد: تحول اقتصادی استان سمنان نیازمند توجه به مهارت و مهارت آموزی به منظور تقویت ارتباط صنعت و علم است.

وی با آرزوی موفقیت برای تیم نخبگان مهارتی اعزامی از استان سمنان به رقایت‌های ملی افزود: برای کسب میزبانی مسابقات ملی مهارت در استان تلاش شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: تولید مدرک بدون توجه به مهارت‌آموزی یک عارضه است و باید فرهنگ مدرک‌گرایی اصلاح و مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی جایگزین شود.

راهیابی ۲۰ نخبه استان سمنان به مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز گفت: ۲۰ نخبه مهارتی استان در رشته‌های مختلف از جمله آشپزی، طراحی وب، سازه‌چوبی، طراحی مهندسی مکانیک، نقاشی خودرو، جوشکاری و برش سی‌ان‌سی به مسابقات ملی مهارت راه یافتند.

معاون استاندار سمنان: ۵۱ درصد اشتغال استان در بخش خدمات است

سیدحسین شاهچراغ افزود: رقابت‌های ملی مهارت فرصتی برای شناسایی، پرورش استعدادهای مهارتی و زمینه‌ای برای مطرح شدن این استعدادها در عرصه جهانی است.

وی بیان کرد: ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تربیت نیروی کار ماهر، تدوین استاندارد های آموزش شایستگی و ارزشیابی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهینامه مهارت و پروانه مهارت فنی و آموزش و مهارت آموزی توسط دو بخش دولتی و غیر دولتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه تحول در اقتصاد کشور، نیازمند تربیت نیروهای ماهر و متخصص است، افزود: بازار کار کشور، تشنه نیروی ماهر و دارای صلاحیت فنی و حرفه‌ای است.
این دوره از مسابقات ملی مهارت به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقه های ملی مهارت، رویدادی رقابتی، پروژه محور و سالانه است که به صورت سه مرحله‌ای شهرستانی، استانی و ملی برای گروه هدف شامل جوانان زیر ۲۱ سال کشور یا (کمتر از ۲۴ سال در رشته‌های تیمی) در دست بالا ۶ رسته اصلی و ۵۶ رشته فنی و حرفه‌ای برگزار می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می‌یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha