۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85075345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای مازندران تا ۱۳ درجه کاهش می‌یابد

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85075345
دمای هوای مازندران تا ۱۳ درجه کاهش می‌یابد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به عبور موج کم ارتفاع، پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان از فردا جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده روند کاهشی را در پیش بگیرد ،به گونه‌ای که این کاهش دما تا ۱۳ درجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که از شامگاه پنجشنبه با عبور موج کم ارتفاع علاوه بر افزایش ابر، شاهد وزش باد و رگبار پراکنده باران در سطح استان خواهیم بود و از صبح فردا جمعه نیز به علت افزایش فشار سطح زمین، از شدت گرمای هوا نیز کاسته خواهد شد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که این کاهش دما در مناطق مرکزی و شرقی بین هشت تا ۱۱ درجه خواهد بود به گونه ای که میانگین دمای هوای این مناطق از ۲۶ تا ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری، با هشت تا ۱۱ درجه سانتیگراد در روز یکشنبه آینده به ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۱۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با ۲ تا چهار درجه کاهش در روز یکشنبه بین ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای از فردا جمعه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که دمای هوای این مناطق از ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با سه تا ۱۳ درجه کاهش و در روز یکشنبه بین ۱۷ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغیر خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، گاهی وزش باد نسبتا شدید و از شب با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش دما، روز شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز نیمه ابری همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر، وزش باد بویژه در مناطق غربی با احتمال بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای۲۷ و رینه لاریجان با ۱۶.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا همراه با موج کوتاه پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی نیز مناسب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha