۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85075639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش کمک های مومنانه به همت سپاه شهرستان قدس برگزار شد

شهرقدس-ایرنا-فرمانده سپاه شهرستان قدس در مراسم رزمایش کمک های مومنانه گفت : ۴۰۰۰ هزار بسته معیشتی جهت توزیع بین جامعه هدف شهرستان آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه مراسم رزمایش کمک های مومنانه در سالن ورزشی سپاه شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و جمعی از مسولین سپاه، بسیج و شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرقدس به عنوان متولی مراسم گفت: به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ، ۴۰۰۰ بسته معیشتی و تعداد ۱۴ جهیزیه تهیه و توزیع می شود.

سرگرد هادی حفیظی افزود: این رزمایش یکی از برنامه هایی است که مجموعه گروه های جهادی، سازندگی و خیرین در راستای کمک به رفع مشکلات و محرومیت زدایی در شهرستان انجام دادند.
‌وی با اشاره به فعالیت ۱۲۵ گروه جهادی بسیج فعال در شهرستان گفت: بخشی از این گروه ها در قالب پایگاه های مقاومت بسیج هستند و بخشی در اقشار تخصصی بسیج فعال هستند.

سرگرد حفیظی با بیان شرکت گروه های جهادی شهرستان در بحران‌های مختلف در سطح کشور گفت: به عنوان نمونه در فیروزکوه این گروه ها حضور داشتند و علاوه بر آن کمک های فرمانداری و جمع آوری شده در مصلی را نیز برای رفع مشکلات کشور به دست نیازمندان در دیگر نقاط کشور رساندند.

رزمایش کمک های مومنانه به همت سپاه شهرستان قدس برگزار شد

وی این گروه ها را به عنوان یکی از ظرفیت های خوبی نام برد که در کشور شکل گرفته و افزود: گروه های جهادی و مردمی به صورت خودجوش برای رفع مشکلات در کنار دستگاه ها و مجموعه های دولتی کار می کنند.

وی با اشاره به کمک های مومنانه در سطح شهرستان گفت: از برکات دیگر این گروه ها، این است که مجموعه های مردمی در حوزه اشتغال و تولید فعالیت می کنند و در رفع مشکلات زیر ساختی نیز مساعدت می نمایند.

حفیظی افزود: این امر از برکات انقلاب اسلامی و از خصوصیات ویژه انقلاب اسلامی اینکه مبتنی بر مدیریت مردمی است و اصل و اساس حرکت مردم می باشد.

وی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و رشد تولید اضافه کرد: امروز دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به مدیریت یکپارچه کشور بسیج کرده و حضور مردم در صحنه و با روحیه جهادی موجب عبور از مشکلات شده و همانند ۴۳ سال گذشته شاهد عزت نظام خواهیم بود.

فرمانده سپاه شهرستان از مسئولان درخواست کرد به تقویت مجموعه های مردم نهاد کمک کنند و گفت: با این اقدامات روحیه مواسات، همدلی و کمک به هم نوع بیش از پیش در جامعه ایجاد و تقویت می شود.

وی توزیع بسته های معیشتی را را به عنوان کاری مقطعی دانست و گفت: کار اصلی کار آفرینی است و امیدواریم بیش از گذشته در شهرستان و همه کشور به آن توجه شود

امام جمعه شهرقدس در این رزمایش با تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن گفت: امید که به برکت این تقارن زیبا و مبارک، خداوند بهترین خیرات را نصیب و افزون کند و امسال سال عبور از مشکلات، به ویژه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باشد.

حجت الاسلام رضا جوکار با تشکر از بسیج و سپاه شهرستان که در جهت گشودن گره از مشکلات مردم تلاش می کنند، گفت: حرکاتی مثل این رزمایش که از آن با عنوان مواسات یاد می شود، تداوم اعمال و آموزه های تربیتی حضرت علی(ع) و امام حسن مجتبی (ع) است.

وی افزود: مواسات یعنی اینکه بخشی از توانایی خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

وی با اشاره به میلاد فرخنده حضرت امام حسن مجتبی و تقارن آن با چنین مراسمی گفت: امام حسن مجتبی (ع) سه بار هر آنچه داشت را با فقرا تقسیم کرد که در دین اسلام از آن با نام مساوات یاد می شود، که انجام این اعمال فقط از ائمه بر می آید.
امام جمعه شهرقدس با اشاره به الگو برداری از معصومین که نتیجه آن برگزاری این رزمایش شده گفت: حضرت فاطمه زهرا (ع) در سه روز متوالی و در زمانی که تنها یک قرص نان در سفره افطار داشتند آنرا بخشیدند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران قرار گرفته و از نقاط مهاجر پذیر و متراکم از نظر جمعیتی در کشور می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha