ساماندهی سواحل مازندران در دستور کار/ برنامه جامع فرهنگی دریا تدوین می‌شود

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با عزم دولت سیزدهم مشکلات مدیریتی سواحل دریای خزر با ساماندهی و تدوین برنامه جامع فرهنگی برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، روح الله سلگی عصر شنبه در جریان بازدید از سواحل دریای خزرآباد ساری با اشاره به دستور وزیر کشور برای بررسی مشکلات و نیازهای ساماندهی سواحل دریای خزر افزود: در این راستا استانداران استان های شمالی به میزبانی استاندار مازندران و در حضور معاون وزیر کشور تنگناهای موجود در این زمینه را بررسی و جمع بندی کردند.
این مسوول سیاسی و اجتماعی با بیان این که رفع مشکلات فرهنگی سواحل دریا نیازمند هماهنگی و تعامل بین بخشی است، اظهار کرد: با هماهنگی مطلوب دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تابستان امسال وضعیت مطلوبی را در سواحل شاهد خواهیم بود.
معاون استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به سفر میلیونی هموطنان به سواحل دریا در تابستان تدوین برنامه فرهنگی دریا در دستور کار قرار گرفت.
سلگی خاطر نشان کرد: نیازهای فرهنگی مسافران در سواحل دریای خزر از طریق بسته های فرهنگی متنوع بومی و ملی تامین خواهد شد.
وی با یادآوری کاهش ۲۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران در سال گذشته آن را ناشی از تمرکز مدیریتی دانست وافزود: امسال با هماهنگی جمعیت هلال احمر و بسترسازیهای فرهنگی کاهش جدی آمار غریق را درسواحل در دستور کار داریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: رویکرد مردمی سازی فرآیند مدیریت در سواحل دریای خزر هدف محوری وزارت کشور است.
سلگی از تدوین برنامه جامع گردشگری دریا در مازندران خبر داد و افزود: برمبنای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی گردشگری ساحلی با تامین امکانات و زیر ساختهای مورد نیاز در سواحل رونق می گیرد.
این مسوول سیاسی تصریح کرد: طرح مدیریت سواحل دریا با رویکرد حل المسائلی و آینده نگری بصورت یکپارچه و مبتنی بر متد علمی تدوین و اجرایی خواهد شد.
استان مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر معادل حدود نیمی از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha