۲۷ جلد از «دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان» چاپ شد

سمنان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان سمنان گفت: ۲۷ جلد از «دانشنامه ۱۱۰ جلدی فرهنگ و تمدن استان سمنان» تاکنون به چاپ رسیده است.

محمد اصغرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد : برنامه‌ریزی حوزه هنری استان سمنان رساندن شمار چاپ دانشنامه ۱۱۰ جلدی فرهنگ و تمدن استان به ۳۰ جلد در سالجاری است.

وی ادامه داد: دانشنامه ۱۱۰ جلدی فرهنگ و تمدن استان نمونه ای از برنامه های تولیدی حوزه هنری استان سمنان و دستاوردی از آثار هنری در استان در بخشهای مختلف است.

به گفته وی، تبیین هنری در چارچوب مکتب مقاومت از طریق روایت گذشته و تجسم آینده در دستور کار حوزه هنری استان سمنان قرار دارد و تولید و توزیع محصولات ادبی و هنری آینده‌گرا و جریان‌ساز برای مخاطبان جوان و پرورش هنرمندان متعهد و مومن به آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر اولویت‌های حوزه هنری است.

اصغرزاده ادامه داد: حوزه هنری استان سمنان با روایت صحیح از گذشته، معرفی درست وضعیت و جایگاه فعلی انقلاب اسلامی و تصویرسازی از آینده به دنبال تحقق راهبردها و اهداف بلند نظام اسلامی است.

۲۷ جلد از «دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان» چاپ شد

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر سیاست‌نامه خرد انقلابی در تداوم نسلی آرمان های انقلاب، یادآور شد: هنرمندان استان سمنان نیز در این مسیر آثار تولیدی مناسبی ارایه کرده اند و مورد حمایت هستند.

رییس حوزه هنری استان سمنان ابراز داشت: آمادگی برای نیل به آرمان تمدن نوین اسلامی یک ضرورت است و از این رو تفهیم و درک این مفهوم در بین آحاد جامعه نیازمند تصویرسازی و تجسم با استفاده از ظرفیت هنر است و حوزه هنری نقشی محوری در تحقق اندیشه و هنر انقلاب اسلامی دارد.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

بیستم فروردین آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است و تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha