خانه تاریخی عطاردی به حوزه هنری شاهرود واگذار شد

سمنان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان سمنان گفت: بنای تاریخی ارزشمند خانه عطاردی به همت دولت سیزدهم به حوزه هنری شاهرود واگذار شد.

محمد اصغرزاده روز یکشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز کرد: حوزه هنری شاهرود تا پیش از واگذاری خانه تاریخی عطاردی در محل استیجاری و با کمترین امکانات در زمینه هنر انقلاب اسلامی فعالیت داشت و واگذاری این بنا نقطه عطفی در پیشرفت هنر انقلاب اسلامی در شاهرود است.

وی بیان کرد: با واگذاری خانه عطاردی و تقویت زیرساخت‌ها در سالجاری حوزه هنری شاهرود حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های مختلف خواهد داشت.

خانه تاریخی عطاردی به حوزه هنری شاهرود واگذار شد


اصغرزاده تصریح کرد: رییس حوزه هنری استان سمنان ابراز داشت: محور اساسی بیانیه گام دوم انقلاب آمادگی برای نیل به آرمان تمدن نوین اسلامی است و از این رو تفهیم و درک این مفاهیم در بین آحاد جامعه نیازمند تصویرسازی و تجسم با استفاده از ظرفیت هنر است و حوزه هنری نقشی محوری در تحقق اندیشه و هنر انقلاب اسلامی دارد و برای نقش آفرینی در این عرصه نیازمند تقویت اعتبارات و زیرساخت است.

خانه عطاردی، در مجاورت باروی قدیم شهر شاهرود در ابتدای کوچه رزازان واقع است، مساحت این خانه ۵۴۰ مترمربع و شامل ٢ بخش اندرونی و بیرونی است.

فضاهای خانه شامل سردر ورودی، دالان، بالاخانه، حیاط بیرونی، اتاق‌های میهمان، حیاط اندرونی، اتاق‌های نشیمن، مطبخ، آب انبار، و تنورخانه است.

این خانه با ورودی ساده، یک دالان طولانی وارد حیاط کوچک ساختمان می‌شود و دارای تزئیناتی بسیار ساده است و فقط دارای نماسازی به وسیله اندود کاهگل با دم‌گیری گچی است.

این بنا در سال ۱۳۸۱ و به شماره ۷۶۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha