۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85078289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اردبیل خط‌کشی شد

اردبیل - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته عملیات خط‌کشی هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، آیدین هاشمی روز دوشنبه در بازدید از محور اردبیل - مغان افزود: افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، روان‌سازی رفت و آمد و کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی از مزایای اجرای طرح خط‌کشی جاده‌ها است.

وی اظهار کرد: راهداری استان برای افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادف‌ها و سوانح رانندگی اقدام به خط‌کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش می‌کند.

وی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رفع افتادگی شانه راه ، ایمن‌سازی ۳۱۸ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی، اصلاح ۲۷۳ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها و ایجاد ۶ هزار و ۸۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه‌ها و نقاط پر برخورد را از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این مدت ذکر کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تسطیح و بهسازی هشت هزار و ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و روستایی، نصب هشت هزار عدد تابلوی الزامی در جاده‌های استان، تهیه، نصب و اصلاح سه هزار و ۸۰۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی و حفاظت و نگهداری از سیستم روشنایی ۱۸۵ کیلومتر از راه‌ها را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری استان در سال گذشته برشمرد.

هاشمی رنگ‌آمیزی بیش از چهار هزار عدد تابلو و علائم، مونتاژ و اصلاح پنج هزار و ۸۰۰ عدد تابلوی انتظامی، شست و شوی ۱۳۵ هزار عدد تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی ، نصب ۲۲ عدد چراغ چشمک‌زن، نصب و ایجاد هزار و ۶۰۰ عدد سرعت کاه آسفالتی ، پلاستیکی و مجازی و نصب ۲ هزار و ۸۰۰ عدد بازتاب در راه‌های اصلی و فرعی را از دیگر اقدامات راهداری استان در یک سال گذشته ذکر کرد.

او بیان کرد: پارسال چهار هزار و ۳۰۰ شاخه گاردریل‌ آسیب‌دیده تعمیر و ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی و ۶ هزار و ۸۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد ایجاد شد.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha