۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85081958
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزش توفان هوای بجنورد را ناسالم کرد

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبر: 85081958
وزش توفان هوای بجنورد را ناسالم کرد

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وزش توفان و خیزش گرد و غبار سبب ناسالم شدن هوای مرکز استان شد.

غلامرضا شفیق شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرعت ورزش توفان در بجنورد ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد و اکنون نیز وزش باد شدید در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش گرد و غبار و غلظت آلایندگی سبب شد تا امروز شاخص کیفیت هوا برای ساعاتی به ۱۵۶ برسد که هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: اکنون از میزان غلظت آلایندگی کاسته شده است اما شاخص ۱۱۳ و هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش ایرنا، در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

علت اصلی آلودگی هوای بجنورد، گرد و غبار است و کارشناسان می گویند زمین های کشاورزی رها شده منشا این گرد و غبارها است، زمین هایی که سبزینگی خود را از دست داده و اکنون کانون گرد و غبار شده است.

اطراف شهر بجنورد واحدهای آلاینده نظیر سنگ شکن ها و کارخانه آسفالت فعال است که باید به خارج از حریم شهر منتقل شوند البته علت مهم بروز این پدیده خشکسالی و کاهش پوشش گیاهی در مراتع است.

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا برطرف کردن آن به سختی انجام می شود، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

تداوم وزش باد شدید در استان

براساس این گزارش عصر امروز هم توفان با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت مهمانک در شهرستان مانه و سملقان را درنوردید.

رییس اداره پیس بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: وزش باد لحظه ای شدید برای فردا هم پیش بینی شده و ناپایداری هوا تا فردا ادامه دارد.

مهری هاشمی دوین اظهار کرد: مردم استان کاهش دما به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha