۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85082014
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پژواک حمایت از قدس در قومس + فیلم

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85082014
پژواک حمایت از قدس در قومس + فیلم

سمنان - ایرنا - مردم استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان زیر پرچم اسلام در حمایت از قدس شریف با شکوه و عظمت حضور خود و خلق حماسه‌ای دیگر، فریاد نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی سردادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نام دارد که به منظور اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی، از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شد و هر سال در این روز راهپیمایی ضد صهیونیسم برگزار می‌شود و امروز هزاران نفر از مردم دیار دارالمرحمه باشکوه حضور خود در راهپیمایی روز قدس در قاب دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران صحنه‌های نابی را ثبت کردند.

راهپیمایی مردمی استان سمنان امسال روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در ۵۲ نقطه از دیار قومس در حال برگزاری است و مردم روزه‌دار در مرکز استان، حد فاصل میدان امام رضا (ع) تا مصلای این شهر را در اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از مستکبران و زورگویان جهان راهپیمایی کردند.

راهپیمایی روز قدس در سمنان با قرائت دعای فرج امام زمان (عج) آغاز شد وشرکت‌کنندگان در ادامه با شعارهایی از جمله «فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است»، «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا»، «قدس دل تپنده‌ زمین است، تجلی قدرت مسلمین است»، «مجاهد خدایی، بجنگ تا رهایی» تجاوز به خاک فلسطین را محکوم کردند.

در راهپیمایی روز قدس، تمامی اقشار جامعه و گروه‌های سنی مختلف از جمله کارمندان، کارگران، فرهنگیان، ورزشکاران، بسیجیان و جوانان حضور داشتند و مسئولان اجرایی و سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان سمنان نیز در طول مسیر راهپیمایی کنار مردم بودند.

راهپیمایان سمنان با حمل پرچم فلسطین و دست نوشته‌هایی از جمله «القدس لنا»، «فلسطین آزاد خواهد شد» و «فلسطین تنها نیست» و «قدس متعلق به مسلمین است و باید به آنان بازگردد» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

پژواک حمایت از قدس در قومس + فیلم

تصاویر سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه مقاومت جهان اسلام نیز در دستان راهپیمایان زینت بخش فضای پرشور راهپیمایی مردم روزه دار در استان سمنان بود.

برگزاری راهپیمایی در ۵۲ نقطه استان سمنان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی روز قدس در ۵۲ نقطه از استان به همراه جشن‌های باشکوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس خرمیان افزود: مردم همیشه در صحنه مرکز استان راهپیمایی خود را از میدان امام رضا(ع) به سمت مصلا و شاهرود از مسجد موسی ابن جعفر(ع) اسلامی به سمت مصلا برگزار کردند.

وی ادامه داد: راهپیمایان روز قدس در دامغان از میدان شهدا به سمت مصلا، گرمسار از میدان انقلاب اسلامی به سمت مسجد جامع و میامی از میدان بسیج به سمت مصلا با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

به گفته وی، راهپیمایی روز قدس در مهدیشهر از میدان ولیعصر به سمت حسینیه المهدی (عج)، آرادان از میدان امام خمینی (ره) به سمت مصلا، سرخه از میدان ولیعصر (عج) به سمت حسینیه شهدا و بسطام از میدان امام خمینی (ره) به سمت مصلا برگزار شد.

پژواک حمایت از قدس در قومس + فیلم

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس در کلاته خیج دامغان از میدان امام حسین (ع) به سمت گلزار شهدا، مجن شاهرود از گلزار شهدا به سمت مسجد جامع، بیارجمند شاهرود از میدان قدس به سمت مصلی و رویان شاهرود از مقابل شهرداری به سمت مسجد جامع برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس در ایوانکی گرمسار از میدان امام خمینی (ره) به سمت مسجد جامع، شهمیرزاد از مسجد اعظم دروازه به سمت میدان امام خمینی (ره)، درجزین از توابع مهدیشهر از مسجد قائم (عج) به سمت مسجد جامع، لاسجرد از توابع سرخه از مقابل مسجد شهید بهشتی به سمت گلزار شهدای لاسجرد و امیریه از توابع دامغان از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا بعد از اقامه نماز برنامه‌ریزی شد.

حجت‌الاسلام خرمیان اضافه کرد: راهپیمایان در دیباج دامغان از مقابل درمانگاه به سمت مصلا و کلاته رودبار دامغان از گلزار شهدا به سمت مصلا جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، روز مقابله با ظلم و ستم و روز تجلی وحدت و یکدلی مسلمانان سراسر جهان در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان اسلام است.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از چهره های برجسته اسلام است با درایت و دوراندیشی این روز را نامگذاری کرد تا ملت‌های مسلمان جهان بعد از یک ماه ضیافت الهی و روزه داری با همبستگی و اتحاد اهمیت روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را به جهانیان نمایش دهند و در برابر ظلم بپاخیزند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha