۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبر: 85082149
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: آزادی قدس آرزوی دیرینه مسلمانان اقصی نقاط جهان است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: آزادی بیت المُقَدَّس به عنوان قبله اول مسلمین، آرزوی دیرینه مسلمانان اقصی نقاط جهان است و تا تحقق این امر ملت های مسلمان و آزاده جهان هم صدا و هم سو با ملت مظلوم فلسطین از هدف بزرگ خویش دست بر نمی دارند.

حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: روز جهانی قدس که یادگار ماندگار امام راحل عظیم الشان است به عنوان یک حرکت جریان ساز مقاومت در جهان به خصوص در جنوب غرب آسیا با محوریت مردم انجام می شود.

وی ادامه داد: از امتیازات بزرگ روز جهانی قدس مردمی بودن آن است و به عنوان یک فرهنگ در بین آحاد مختلف مسلمانان منطقه و آزادیخواهان جهان جریان دارد.

امام جمعه قشم توضیح داد: از دیگر امتیازات بزرگ این روز جهانی عدم فراموشی قدس به عنوان یک مرکز مهم اسلامی و جلوگیری کردن از اعلان پایتختی رژیم کودک کش صهیونیستی است.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: امروز روز جهانی قدس به عنوان روز محوری جهان اسلام و اتحاد جهان اسلام مطرح است و مردم و دولت های اسلامی در کنار یکدیگر از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند و آرمان فلسطین به عنوان اصلی ترین مسئله جهان اسلام مورد بحث و توجه قرار دارد و موجبات اتحاد امت اسلامی را فراهم کرده است.

وی گفت: تا روزی که قدس شریف به فلسطینیان برگردد از همه ادیان و مذاهب مختلفی که در قدس شریف و فلسطین عزیز زندگی می کنند خودشان باید اداره آن سرزمین را داشته باشند، روز جهانی قدس و این راهپیمایی ادامه دارد.

امام جمعه قشم اظهار کرد: امسال راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس از سال های گذشته باشکوه تر، پر شکوه تر و منسجم تر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سالهاست بیت المُقَدَّس پایتخت فلسطین و قبله نخست مسلمین جهان به اشغال صهیونیست ها درآمده است و مسلمانان در آرزوی آزادی این مکان مقدس برای حضور یکپارچه در آن جهت طواف و برگزاری نماز جماعت به سر می برند.

آزادی قدس شریف تا نابودی کامل اسراییل به دست مسلمانان تحقق نمی یابد و در این راستا نیز مسلمانان تمام دنیا باید با اتحاد و یکپارچگی و توسل به آیه مبارکه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا"هم صدا با ملت مظلوم و مسلمان فلسطین برای این مهم تلاش کنند.

اسراییلی ها با هدف نابودی اسلام و رهبریت بر تمام دنیا هر روز به کشتار مردم مسلمان و بیگناه فلسطین اعم از زن و مردم و کودکان معصوم و جنایات این چنینی دست می زنند و این وظیفه دیگر مسلمانان دنیاست که با اطاعت از خداوند به یاری دیگر مسلمانی که ندای یاری می دهد برخیزند.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامگذاری شده و فرصتی است تا مسلمانان سراسر عالم انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

امسال نیز راهپیمایی روز جهانی قدس همانند سال های گذشته در این شهرستان مرزی از مصلی امام علی (ع) و مصلی نماز جمعه اهل سنت این جزیره آغاز و در امامزاده سید مظفر (ع) این شهر پایان می یابد.

این راهپیمایی امروز جمعه(۲۵ فروردین ۱۴۰۲) پس از اقامه نماز جمعه در این ۲ مصلی آغاز می شود.

قرار است قشرهای مختلف جامعه از دانشجویان، دانش آموزان، کارگران، کارمندان، ورزشکاران، بازاریان و جزیره نشینان قشمی با حضور در راهپیمایی قدرت و اتحاد مسلمانان را در منطقه و جهان به نمایش می گذارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha