جزییات بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری و هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان بیشترین میزان این بارش‌ها را در کوهرنگ به میزان ۶۵.۷ میلی‌متر اعلام کرد؛ این درحالی است که هشدار سرمازدگی نیز برای محصولات کشاورزی داده شده است.

مهران چراغ‌پور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌دنبال فعالیت این سامانه ۶۱ میلی‌متر بارش نیز در بازفت کوهرنگ و ۳۸.۸ میلی‌متر در بخش دوآب‌صمصامی این شهرستان به ثبت رسید.
وی همچنین میزان بارش را شهرکرد ۱۱.۴ میلی‌متر بیان و اعلام کردکه بارش ها در سایر مناطق استان نیز کمتر از ۲۱ میلی متر بوده است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز نسبت به احتمال سرمازدگی باغات استان هشدار داده است.

جزییات بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری و هشدار سرمازدگی محصولات کشاورزی
در متن اطلاعیه جهاد کشاورزی آمده است: باغداران استان از ساعت ۱۲ جمعه شب تا ۶ صبح شنبه ۲۶ فروردین‌ماه با کاهش دما تا سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر مواجه می‌شوند.
بخش بعدی این اطلاعیه می‌افزاید: باغداران چهارمحال و بختیاری با حضور همگانی در باغات و ایجاد مه‌دود، محصول باغ خود را از خطر سرمازدگی نجات دهند.
در پایان این اطلاعیه آمده است: برای مقابله با سرمازدگی، علاوه بر رعایت موارد توصیه شده، از آتش زدن هرگونه لاستیک و ایجاد آتش‌های بزرگ به‌طور جدی خودداری شود.
سازمان هواشناسی در خصوص سامانه بارشی فعال در استان چهارمحال و بختیاری از ۴۸ گذشته هشدار سطح قرمز صادر کرده است.
پیرو این هشدار جلسه شبانگاهی مدیریت بحران استان با ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار و آمادگی لازم برای مدیریت بارش‌ها ایجاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha