یک میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به محیط زیست خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در سفر پارسال دولت به استان مصوب شد که به تازگی یک میلیارد تومان آن جذب شد.

رضا شکاریان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره کل جزو سه استان برتر در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور به لحاظ بیشترین مبلغ دریافت اعتبار سفرهای استانی رییس جمهور است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های مختلف از جمله تکمیل ساختمان های مرکز تحقیقات زیست محیطی، موزه تاریخ طبیعی، سرمحیط بانی راز و جرگلان، سرمحیط بانی آشخانه و تجهیز ساختمان مرکز خزندگان استان مصوب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: تجهیز پنج شهر استان به ایستگاه سنجش آلودگی هوا از دیگر پروژه های سفر دولت به استان است که با توجه به تخصیص ابلاغ شده، حدود ۶۰۰ میلیون تومان جذب و شهر شیروان به ایستگاه سنجش آلودگی هوا تجهیز شده است.

وی درباره نیاز استان به نصب و راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای مختلف گفت: برای پایش و بررسی کیفیت هوا نیاز است تا در مرکز هر شهرستان یک ایستگاه دایر شود.

شکاریان اظهار کرد: اکنون علاوه بر بجنورد، شهرهای جاجرم و شیروان به ایستگاه سنجش کیفیت هوا مجهز هستند.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارند و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفردر شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha