ملی‌پوش بدمینتون بانوان: امید اول کسب سهمیه المپیک هستم

تهران- ایرنا- عضو تیم ملی بدمینتون بانوان گفت: به دلیل آنکه نفر اول بدمینتون بانوان ایران هستم، تمام امیدها برای کسب سهمیه المپیک ایران به من است.

نسیم صفایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: هفت سال است که عضو تیم ملی بدمینتون هستم و با توجه به اینکه توانستیم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم و رنکینگ یک بدمینتون ایران از آن من است امسال قصد دارم سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست بیاورم. در واقع به دلیل آنکه الان نفر اول بدمینتون بانوان ایران بعد از ثریا آقایی محسوب می‌شوم، تمام امیدها به من است. رنکینگ جهانی ۴۵۰ را دارم و برای رسیدن به رنکینگ بهتر باید در مسابقات زیادی شرکت کنم.

وی افزود: برای این موضوع باید در مسابقات بین‌المللی بیشتری شرکت کنم. در همین راستا فعلا در چهار مسابقات بین‌المللی در کشورهای اندونزی، مالدیو، بنگلادش و نیز جام فجر شرکت کردم. همچنین یک ماه در کمپ حرفه‌ای بدمینتون تمرین می‌کردم.

ملی‌پوش بدمینتون بانوان درباره دلیل مدال نیاوردن یا حتی صعود نکردن بانوان به فینال مسابقات بین‌المللی جام فجر، گفت: این مسابقات نزدیک به بازی‌های المپیک برگزار شد و چون یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک است سطح آن بسیار بالاست. همواره بازیکنان برتر جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

صفایی اضافه کرد: عملکردم در این مسابقات خوب بود و به مصاف یک لهستانی رفتم و در سه گیم با امتیازی نزدیک بازی را واگذار کردم. الان هم تمریناتم را ادامه می‌دهم و در اردوی آمادگی به سر می‌برم. کسب مقام در جام فجر بستگی به حضور بازیکنان خارجی دارد. زیرا بهترین‌های بدمینتون دنیا در آسیا حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه با هزینه شخصی در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند، یادآور شد: از آنجایی که خانواده هزینه‌ام را پرداخت می‌کنند، فشار زیادی روی آنها است. مجبورم تا تعدادی از مسابقات را لغو کنم و تلاشم را برای کسب نتیجه بهتر مضاعف کنم. قرار است که انتخابی بازی‌های آسیایی برگزار شود و مشخص نیست که به بدمینتون سهمیه‌ای برای اعزام بدهند یا خیر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha