بیش از ۴۹۰ میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد

اصفهان- ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: سال گذشته ۴۹۴ میلیون تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شده که شهرستان های اصفهان، فلاورجان، مبارکه و نجف آباد به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را داشته اند.

مریم تاکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۱۴۴ سامانه تردد شمار در راه‌های استان فعال است، اظهار داشت: متوسط تردد ساعتی در جاده‌های استان اصفهان ۴۲۴ خودرو در ساعت و این میزان تردد معادل ۱.۵ میلیون تردد در روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۰ میلیون وسیله نقلیه سنگین در محورهای استان اصفهان تردد کردند که ۲۱.۳ درصد کل تردد را به خود اختصاص دادند و این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن هفت درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، مبارکه و نجف آباد بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به سرعت وسایل نقلیه عبوری در محورهای استان گفت: سرعت متوسط در راه‌های استان در سال گذشته، ۸۳.۳ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به سال پیش از آن، سه درصد کاهش داشته است و بیشترین تخلف سرعت در محورهای شهرستان نطنز، اردستان، شهرضا، کاشان و اصفهان ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین تردد در محور اصفهان- بهارستان با بیش از ۲۱ میلیون تردد ثبت شده است.

تاکی با اشاره به تردد ورودی و خروجی به استان اصفهان اضافه کرد: ۳.۵ میلیون تردد ورودی به استان با رشد ۱۷ درصدی و تردد خروجی ۳.۶ میلیون با افزایش ۲۰ درصد بوده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف فعال، ۱۰ دستگاه توزین حین حرکت، ۱۴۴ دستگاه تردد شمار، ۱۷ دستگاه تابلو پیام متغیر(vms) و ۵۵ دستگاه دوربین پایش شبانه روزی جاده‌ها در راه‌های استان اصفهان وجود دارد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است و کاربران جاده‌ای برای دریافت اطلاعات می توانند به‌صورت شبانه روزی با این سامانه تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha