۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85090374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت قصرشیرین را درنوردید

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85090374
باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت قصرشیرین را درنوردید

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: استقرار سامانه بارشی و ناپایدار در این منطقه مرزی آغاز شده و هم اکنون باد با سرعت ۱۴متر بر ثانیه معادل ۵۰کیلومتر بر ساعت این شهرستان مرزی را در نوردیده است.

«امیرپرویز نجفی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۴درصد است.

وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در فروردین ماه امسال در شهرستان مرزی قصرشیرین تاکنون ۱۳۸ میلی متر باران باریده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: طبق پیش های اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه ناپایدار تا روز سه شنبه هفته جاری بر وضعیت منطقه حاکم است و در این مدت شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

نجفی ادامه داد: در مجموع در فروردین ماه امسال قصرشیرین هفت روز درگیر ریزگردها و آلودگی هوا بر اثر گرد و خاک بوده است.

او گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین ۳۰۱میلیمتر و پارسال در مجموع (فروردین ماه تا پایان اسفندماه) ۲۱۸.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که بارش باران سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha