کتاب «سمت»، بهترین اثر نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو شد

تهران- ایرنا- کتاب «آموزش مقدماتی زبان فارسی برای بوسنیائی‌زبان‌ها» از سازمان «سمت» جایزه بهترین کتاب درسی دانشگاهی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو را کسب کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط‌عمومی سازمان سمت، کتاب آموزش مقدماتی زبان فارسی برای بوسنیائی‌زبان‌ها نوشته حسین هاجری، عضو هیات علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی وابسته به سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم انسانی و اسلامی «سمت»، در آخرین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو برنده جایزه بهترین کتاب درسی دانشگاهی از این نمایشگاه شد.

هاجری گفت: محتوای این کتاب در ابتدا طی سه دوره به دانشجویان دانشگاه سارایوو تدریس شد و سپس در قالب یک کتاب به چاپ رسید. این کتاب علاوه بر آنکه منبع درسی در دانشگاه بوسنی است، در دیگر کشورهای بوسنیایی زبان مانند کرواسی، مونته‌نگرو و صربستان نیز قابل استفاده است.

این کتاب که حاصل همکاری مشترک «سمت» و دانشگاه سارایوو است، مهرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه سارایوو رونمایی شد.

اثر یادشده علاوه بر آنکه منبع درسی در دانشگاه بوسنی است در دیگر کشورهای بوسنیایی‌زبان مانند کرواسی، مونته‌نگرو و صربستان نیز قابل استفاده است. تهیه و تامین محتوای درسی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبان ها از جمله ماموریت‌های «سمت» است و تاکنون چند اثر در این زمینه چاپ کرده است.

به گزارش ایرنا، سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو با شعار حقوق مؤلفین و آزادی (۲۳ تا ۲۸ فروردین‌) با حضور بیش از ۱۲۰ ناشر بوسنیایی و بین‌المللی در ۱۱۰ غرفه در محل مجموعه فرهنگی ورزشی اسکندریه برگزار شد.

در این دوره از نمایشگاه، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آمریکا، عربستان سعودی، صربستان، کرواسی، سوئد، دانمارک، نروژ و آلمان به معرفی داشته‌های فرهنگی و ادبی خود پرداختند. مجموع ۶۰ برنامه معرفی و رونمایی از کتاب و کارگاه‌های مختلفی در این دوره اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha