۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 83191928
T T
۰ نفر
كتاب آموزش زبان بوسنیایی ویژه فارسی زبانان منتشر شد

بلگراد-ایرنا- كتاب «آموزش زبان بوسنیایی» با هدف آشنایی و آموزش مقدماتی زبان بوسنیایی برای فارسی زبانان به كوشش سیدمیثم میرهادی و وحید پرست تاش توسط انتشارات پرنده منتشر شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از سفارت ایران در سارایوو، در مقدمه این كتاب آمده است: زبان بوسنیایی یكی از زبان های شاخه اسلاو جنوبی است كه به صورت عمده در كشور بوسنی و هرزگوین صحبت می شود. بوسنی و هرزگوین نزدیك به چهار میلیون جمعیت دارد كه بیش از نیمی از جمعیت آن را مسلمانان تشكیل می دهند.
زبان بوسنیایی و دو زبان كشورهای همسایه صربستان و كرواسی و مونته نگرو یعنی زبان های صربی و كرواتی دارای اشتراك ها و تفاوت هایی در بیان و نوشتار هستند، اما اشتراك این سه زبان به حدی است كه با دانستن یكی از آنها می توان به راحتی با مردمان دو كشور دیگر نیز سخن و ارتباط برقرار كرد.
مولفان كتاب آموزش زبان بوسنیایی تاكید كردند كه یادگیری هیچ زبانی صرفا با مطالعه كتاب ممكن نیست، اما مطالعه این كتاب می تواند شروعی خوب برای كسانی باشد كه علاقه مندند با زبان بوسنیایی آشنا و در حد مقدماتی مكالمه و بخشی از قوائد بوسنیایی را فراگیرند.
كتاب آموزش زبان بوسنیایی در قالب بیست و یك درس و سه ضمیمه منتشر شده است.
عباس حسین نژاد مدیر انتشارات پرنده در این باره گفت: كتاب آموزش زبان بوسنیایی گامی در جهت آشنایی بیشتر با زبان و فرهنگ منطقه بالكان به خصوص برای دانشجویان مطالعات اروپا، دانشجویان زبان شناسی، كارشناسان حوزه بالكان، پژوهشگران و علاقه مندان به فرهنگ در این منطقه است.
كتاب آموزش زبان بوسنیایی برای فارسی زبانان در زمستان 1397 در 208 صفحه با قطع رقعی و بهای 35 هزار ریال توسط انتشارات پرنده منتشر شده و از طریق توزیع كتاب ققنوس به صورت حضوری و آنلاین در اختیار مخاطبان قرار دارد.
مراسم رونمایی از این كتاب در آینده نزدیك با حضور علاقه مندان به زبان بوسنیایی برگزار می شود.
شبد**اروپام**436**
۰ نفر