۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85092057
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم در دزفول آغاز شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85092057
برداشت گندم در دزفول آغاز شد

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برداشت محصول گندم از سطح ۴۴ هزار و ۹۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شد.

بهروز قمرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور کمک به امنیت غذایی کشور در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ کشت گندم در سطح ۴۴ هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان دزفول انجام شد.

وی ادامه داد: برداشت گندم از سطح مزارع دزفول آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۱۳۸ هزار تن محصول از این زمین‌های کشاورزی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: برای برداشت محصول گندم، ۱۶۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر فعالیت خواهند داشت و محصول تولیدی با همکاری تعاون روستایی، غله بازرگانی و بخش خصوصی توسط هفت مرکز خرید از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: به منظور کنترل افت و ریزش و نظارت فنی بر عملیات برداشت، ۱۱ گروه عملیاتی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت تمام وقت کار نظارت بر برداشت در مزارع و مراکز خرید را برعهده دارند.

قمرزاده ظرفیت سیلوهای غلات دزفول را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: خرید محصول گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال از کشاورزان در حال انجام است.

وی به کشاورزان دزفول توصیه کرد پس از تحویل گندم به مراکز خرید، برگ تحویل گندم را دریافت و نگهداری کنند تا هنگام مراجعه به مراکز خدمات برای دریافت نهاده دچار مشکل نشوند.

سالانه افزون بر ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha