۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85094012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار خانواده به مستمری بگیران بهزیستی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار خانوار مستمربگیر در سال گذشته به این سازمان حمایتی افزوده شد و مجموع خانواده زیر پوشش به ۲۲ هزار و ۵۸۳ خانواده رسید.

محسن توحیدی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اینک ۴۲ هزار و ۹۸۹ خانواده شامل ۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند هستند و هیچ خانواده‌ای در خراسان شمالی دارای شرایط پشت نوبت مستمربگیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به طور متوسط هر خانواده شامل سه نفر است که در بخش های مختلف از جمله اشتغال، مسکن، درمان، توانبخشی، کمک معیشتی، آموزشی و سایر موارد به این مددجویان خدمات ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: افراد دارای معلولیت های مختلف و زنان سرپرست خانواده بیشتر اعضای جدید را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری در سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: اینک یک خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند.

توحیدی مقدم اظهار کرد: مستمری کمک هزینه معیشت است و با توجه به شرایط رقم قابل توجهی نیست اما این سازمان تلاش می کند تا با توانمندسازی مددجویان درآمدی پایدار برای آنان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هر سال دولت میزان مستمری نهادهای حمایتی را در راستای تامین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی افزایش می دهد افزود: همچنان که این خانواده ها در بخش های دیگر از جمله ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان، توانبخشی، آموزش و سایر موارد مورد حمایت قرار می گیرند با این مستمری بخشی از مشکلات این قشر برطرف شود.

توحیدی مقدم با بیان اینکه ۲۵ هزار معلول زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارد، اظهارکرد: معلولیت ها بر اساس اختلالاتی که عامل بروز آن است در بخش جسمی و حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، بینایی، شنوایی و گفتاری تقسیم بندی می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارها، ۱۰۰ هزار خانواده در این استان دچار فقر قطعی هستند که بخشی از آنها زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

با توجه به آماری که از نهادهای حمایتی و موسسات خیریه و دیگر منابع جمع آوری شده است ۴۲ هزار نفر در استان نیز با وجود فقر مطلق تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند و شاخص فقر مطلق نداشتن سرپناه، خوراک و پوشاک مناسب است.

استان خراسان شمالی در شاخص کشوری رتبه دوم فقر را دارد، ایجاد اشتغال هنوز هم نیازمند تسهیلات کم بهره برای اقشار مختلف جامعه است و نرخ بیکاری این استان ۸.۷ درصد است .

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانواده در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد و از جمعیت یک میلیون نفری این استان حدود نیمی در روستاها سکونت دارند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha