۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85094449
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مراقب بارش های نقطه‌ای و سیلابی پایان هفته در سمنان باشید

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان در هشدار سطح نارنجی، از تقویت فعالیت سامانه بارشی و بارش‌های نقطه‌ای در نقاط مختلف استان با احتمال جاری‌ شدن سیلاب و رواناب خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: هشدار سطح نارنجی برای بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه آینده صادر شده است که ناشی از تقوت سامانه بارشی با توجه به ماهیت بارش‌های همرفتی فصل بهار و رگباری بودن بارش ها است و امکان شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه ای وجود دارد.

ایرج مصطفوی افزود: در بیشتر نقاط استان سمنان و با شدت بیشتر در نواحی شمالی، باران، رگبار و رعد و برق پراکنده، در نواحی مستعد احتمال تگرگ و صاعقه و در برخی نقاط استان وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای، مخاطرات اصلی در قالب این هشدار نارنجی است.

وی با اشاره به تاثیر بیشتر فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات و نقاط شمالی، تاکید کرد: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، بالاآمدن سطح آبهای رودخانه های فصلی، احتمال اختلال در تردد در محورها، احتمال تگرگ و خسارت به بخش کشاورزی، و احتمال خسارت ناشی از برخورد صاعقه، از آثار فعالیت این سامانه در استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: هواشناسی به خودداری اکید از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha