۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85288439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره شمالی و اوکراین؛ محور دیدار وزرای خارجه کره جنوبی و فرانسه

تهران- ایرنا - پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی با همتای فرانسوی خود در پاریس دیدار کرد و دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله جنگ اوکراین، کره شمالی و روابط دوجانبه مذاکره کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات دفتر پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی، وی در دیدار با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود تلاش های سئول برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و شمال شرقی را توضیح داد و ابراز امیدواری کرد همکاری دوجانبه میان کره جنوبی و فرانسه در زمینه های فضانوردی و انرژی هسته ای تقویت شود.

وزیر امورخارجه کره جنوبی که برای شرکت در ششمین کارگروه صلح پاریس به این کشور سفر کرده است همچنین از فرانسه درخواست کرد تا به پشتیبانی از پیشنهاد کره جنوبی برای برگزاری نمایشگاه ورلد اکسپو ۲۰۳۰ در شهر بوسان ادامه دهد.

وزیر امورخارجه فرانسه نیز از تلاش های کره جنوبی برای صلح منطقه ای حمایت کامل کرد و گفت تبادلات سطح بالا میان دو کشور برای تقویت همکاری انجام می شود.

دو دیپلمات ارشد فرانسه و کره جنوبی همچنین به تبادل دیدگاه درباره اهمیت راهبردی منطقه هند-اقیانوسیه پرداختند و توافق کردند تا از نزدیک همکاری بر روی مسائل کلیدی بین المللی از جمله جنگ اوکراین و تهدیدهای کره شمالی را در دستور کار قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha