مازندران، دومین استان پرتردد کشور شناخته شد

ساری - ایرنا - رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل راهداری مازندران گفت:‌ جاده های مازندران در فروردین امسال دومین استان پرتردد کشور شناخته شد.

سید محسن هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ در فروردین ماه بیش از ۶۲ میلیون و ۵۱۴ هزار تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی مازندران به ثبت رسید.

وی ادامه داد : این میزان ترددهای ثبت شده در جاده های مازندران معادل هفت و نیم درصد از کل تردد در تمامی جاده های کشور است که این استان را در میزان تردد وسایل نقلیه در جاده ها جزو استان های برتر کشور قرار داده است .

رییس اداره مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و راهداری مازندران با اشاره به افزایش ترددهای خودرویی جاده های ارتباطی و درون استانی مازندران در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: این میزان تردد در ۶ محور مواصلاتی و همچنین تردد درون استانی است.

امسال بعد از بیش از دو سال محدودیت کرونایی پیش بینی مسوولان مازندران در خصوص افزایش تعداد حضور مسافران نوروزی در این استان محقق شد به طوریکه از ۱۶ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال که مدت زمان فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در استان بود ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت مسافران در مازندران ثبت شده است.

همچنین بعد از آن در ایام تعطیلات عید فطر از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه سه میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۴۷ نفر شب اقامت مسافران در این استان ثبت شده است.

مازندران بواسطه برخورداری از مناظر طبیعی همچون جنگل و دریا در طول سال بویزه تعطیلات میزبان حضور میلیونین مسافران است که در برخی مواقع جاده های استان پاسخگو این حجم از تردد وسایل نقلیه نمی باشد و ترافیک در محورها قفل می شود و حتی گاها محدودیت های ترافیکی برای خالی کردن بار ترافیکی نیز جوابگو نیست و مسافران می بایست ساعت ها در ترافیک معطل بمانند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha