۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85099105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا پایان هفته جاری پایدار است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85099105
هوای کردستان تا پایان هفته جاری پایدار است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: هوای استان کردستان تا پایان هفته جاری، شرایط آرام و پایداری دارد و بجز پوشش موضعی ابر پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد برای امروز تا روز جمعه جو اغلب نقاط استان پایدار بوده و پدیده غالب در این مدت افزایش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها است به طوری که سرعت وزش باد روز چهارشنبه قابل ملاحظه است.

وی افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه امکان بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از نقاط شمالی استان نیز وجود خواهد داشت که از نظر مقدار قابل توجه برآورد نمی شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش سرعت وزش باد تا روز چهارشنبه بر روی عراق، شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی این مناطق وجود داشته و انتقال بخشی از آن به سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وی از لحاظ دمایی نیز کاهش ۲ تا سه درجه ای هوا و در برخی از نواحی استان دمای سطح خاک در محدوده یخبندان قرار می گیرد؛ این شرایط تا صبح جمعه ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha