نخستین جشنواره لاله های واژگون کهگیلویه و بویراحمد در "طَسوج" برگزار شد

یاسوج-ایرنا-نخستین جشنواره لاله‌های واژگون منطقه گردشگری "طسوج" چرام با حضور مسئولان استانی،شهرستانی و عشایر منطقه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره به همت ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و فرمانداری شهرستان چرام، با هدف معرفی این جاذبه طبیعی گردشگری برپا شد.

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در این جشنواره با تاکید بر ضرورت توجه به همه قابلیت و ظرفیت های موجود در منطقه اظهار کرد: توجه به قابلیت های استان در بعد طبیعت و منابع طبیعی می تواند رونق اقتصادی و رشد اکوتوریسم را به دنبال داشته باشد.

"سیدجواد هاشمی" گفت: رویشگاه لاله های واژگون به لحاظ دل انگیزی و زیبایی چشم اندازی که در طبیعت ایجاد می کند می تواند یکی از جاذبه های برتر طبیعت استان برای رونق و شکوفایی اقتصاد گردشگری تلقی شود.

وی افزود: این منطقه گردشگرپذیر با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی مواجه است و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری عشایری و بوم گردی است.

هاشمی یادآور شد: سراسر مناطق استان از جهت طبیعت و تنوع زیست محیطی در کشور بی نظیر است اگرچه این طبیعت بکر از گزند سودجویان و منفعت‌طلبان در امان نیست.

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری تاکید کرد: حراست از محیط زیست و به ویژه این گونه گیاهی ارزشمند وظیفه همگانی و تلاش مردم و نظارت مسوولین را طلب می‌کند.

نخستین جشنواره لاله های واژگون کهگیلویه و بویراحمد در "طَسوج" برگزار شد

به گزارش ایرنا،دشت های لاله های واژگون این منطقه ییلاقی و عشایرنشین در بخش مرکزی شهرستان چرام و در ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت واقع است.

رودخانه "طسوج" و آبراهه‌های متعدد آن و رویش لاله‌های واژگون در کناره‌های دره "طسوج" و جنگل‌های پوشیده از بلوط، این منطقه را به‌عنوان یک مکان زیبا و جذاب جهت بازدید گردشگران قرار داده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha