اهالی ۱۱۱ روستای استان اردبیل از آب شرب سالم بهره‌مند شدند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به اقدام کم‌نظیر آبرسانی به ۱۱۱ روستای این استان در مدت یک‌ سال گذشته، این اقدام را در راستای بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم، ارزشمند دانست و خواستار ادامه روند آبرسانی‌ها شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، سیدحامد عاملی در نشست قرارگاه امام حسن (ع) با محوریت آب‌رسانی به مناطق محروم اظهار کرد: از ۴۵۴ روستای هدف‌گذاری‌شده استان اردبیل در قالب طرح آب‌رسانی و محرومیت‌زدایی ۲۸۳ مورد ابلاغ شده و لازم است تا پایان شهریور تمام این پروژه‌های توافق‌شده ابلاغ شود.

وی با اشاره به هدف دولت و قول وزارت نیرو مبنی بر برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی ادامه داد: لازم است جذب اعتبار جهت اجرای عملیات آبرسانی به ۳۰۰ روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار پیگیری شود.

عاملی تصریح کرد: همکاری دستگاه‌ها در قالب برنامه جامع آبرسانی لازم بوده و هماهنگی همه حوزه‌ها، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در سرعت‌بخشی به پروژه‌های آب‌رسانی روستایی استان اردبیل یک ضرورت است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای پروژه‌های آبرسانی باید با برنامه اجرایی مشخص و استفاده بهینه از منابع، اقدامات در موعد مقرر محقق و مردم از منافع آب شرب بهره‌مند شوند.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha