۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85104023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصل جشنواره هنری و ادبی " جان فدا " در اصفهان حول شخصیت سردار شهید سلیمانی است

اصفهان- ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره هنری و ادبی "جان فدا" گفت: اصل و اساس این جشنواره که در استان اصفهان برگزار می‌شود، حول شخصیت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان مکتب سلیمانی از آن یاد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا کلباسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: مکتب سلیمانی حول ۲ محور مهم صدق و اخلاص است که در سردار موج می‌زد و ایشان به‌عنوان شخصیتی که نمی‌خواست دیده شود ولی با شهادتش دنیا او را دید اساس این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: نکته ای که خیلی در شخصیت سردار از این حیث موج می‌زند و ما به‌دنبال گفتمان سازی این شخصیت در سطح بین‌المللی هستیم این است که سردار هم ملی‌ترین و هم اُمتی‌ترین شهید هستند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: شورای سیاستگذاری این جشنواره با استمداد از خداوند و تجمیع نخبگان فکری، دانشگاهی و حوزوی با هدف بهره‌گیری از نظرات علما و بزرگان شهر تشکیل شده و سعی بر این است که این جشنواره در سال‌های آینده به‌صورت ملی برگزار شود و قدم‌های پر خیر و برکتی در راستای معرفی شخصیت بزرگ سردار سلیمانی به جهانیان برداشته شود.

رئیس جشنواره هنری و ادبی "جان فدا" گفت: ایده این جشنواره بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از زبان ادب و هنر برای بیان مفاهیم به جامعه شکل گرفت.

هادی مشرف زاده هدف اصلی این جشنواره را گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت، معنویت گرایی، روحیه مقاومت، فداکاری، نوع‌دوستی، افزایش تولیدات فرهنگی در قالب آثار هنری در فضای رقابتی، ایجاد فرصتی برای استعدادیابی و شناسایی هنرمندان انقلابی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های جشنواره این است که مناسبات فرهنگی بین دانشگاه‌های استان اصفهان گسترش یابد و بر این اساس در شورای سیاستگذاری جشنواره نه تنها دانشگاه ها بلکه بسیاری از نهادها و ارگانها گرد هم آمدند و با مشورت و همفکری این افراد جشنواره شکل گرفت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: در این رویداد مهم تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی و کاربردی، فرهنگیان و امیرالمومنین (ع) استان امکان ارسال آثار و شرکت در جشنواره را دارند.

دبیر علمی جشنواره هنری ادبی "جان فدا" نیز گفت: این جشنواره به‌دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه مقاومت و استکبار ستیزی است که مورد تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

سید محمد قلمکاریان افزود: در راستای برگزاری این رویداد قرار است یک جریان سازی با محوریت انقلاب اسلامی و مقاومت اتفاق بیفتد و به گفتمانی در دانشگاه‌ها که نخبگان، اساتید و دانشجویان افسران و فرماندهان جنگ نرم هستند، تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج روحیه مقاومت، صبر و ایثار و شهادت در جامعه گفت: این جشنواره ذیل کنگره شهدای استان اصفهان است و انتشار تولیدات آن از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

دبیر علمی جشنواره جان فدا یادآور شد: این جشنواره متشکل از بخش‌های مختلف هنری،ادبی، پژوهش، فناوری و نوآوری است که بخش‌های هنری شامل کلیپ، گزارش ویدیویی، عکاسی، خطاطی، اینفوگرافیک، پوستر و بخش ادبی نیز شامل شعر، داستان، دلنوشته، نثر ادبی، خاطره نویسی و مقاله است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۶ اردیبهشت است و تا آن زمان به یقین آثار بیشتری دریافت خواهد شد.

قلمکاریان زمان برگزاری جشنواره را سوم خرداد همزمان با روز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان اعلام کرد و افزود: در این مدت یکسری نشست‌ها و رویدادهای در دانشگاه‌ها با موضوعات مقاومت و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره جان فدا نیز گفت: یکی از اهداف اصلی جشنواره "جان فدا" تبلیغ منطق مقاومت و انقلاب اسلامی است و ما به دنبال آن هستیم که آن را به‌نحوی تبیین کنیم که جوان امروز بداند که چگونه می‌تواند به این قدرت در حوزه بین الملل برسد که سردار سلیمانی خطاب به دشمن گفت "تنها من و سپاه قدس برای تو کافی است".

مهدی حاجیان افزود: درمجموع به‌دنبال آن هستیم که جوان امروز بداند که چگونه می توان به این اقتدار امنیتی در سطح بین‌المللی رسید که ما هم اکنون می توانیم ادعا کنیم که امنیت انقلاب ما وارداتی نیست، بلکه صادراتی است .

وی یادآور شد: در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور مسوولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد علاوه بر تقدیر از نفرات برتر از سه خانواده شهید شاخص عرصه هنری و ادبی نیز تجلیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره هنری و ادبی "جان فدا" با محورهای "مقاومت و انقلاب اسلامی"، "مقاومت، صلح، امید و کرامت انسانی"، "فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری"، "آزادیخواهی و میهن‌پرستی" و در قالب هنری، ادبی، پژوهش، نوآوری و فناوری برگزار می شود و علاقمه‌ندان دانشگاهی می‌توانند آثار خود را به نشانی mohajer.tvu.ac.ir/janfada ارسال کنند.

استان اصفهان دارای ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، حدود ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha