کمیساریای پناهندگان: کودکان افغان در ایران از امکانات آموزشی یکسان برخوردارند

کرمان- ایرنا- معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران ضمن تشریح خدمات جمهوری اسلامی به پناهندگان و تشکر از مقامات این کشور گفت: همه کودکان افغان به لطف رهبر انقلاب اسلامی این فرصت را دارند که از امکانات آموزشی یکسان و مساوی با دانش آموزان ایرانی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، اینا گلادکووا روز سه‌شنبه در جریان دیدار سفرای سوئیس، فرانسه و اتریش با استاندار کرمان افزود: خیلی خوشحال‌کننده است که می‌بینیم رهبر انقلاب اسلامی ایران به پناهندگان اینگونه خوش آمد گفتند و این موضوع بخوبی نیز اجرا می‌شود که در این راستا همه‌ کودکان افغان این فرصت را دارند که از امکانات آموزشی یکسان و مساوی با دانش‌آموزان ایرانی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های استان کرمان در حفظ منافع پناهندگان است گفت: حدود ۱۰ درصد جمعیت این استان را پناهندگان افغان تشکیل می‌دهند و در بسیاری از مدارس این استان جمعیت پناهندگان بیشتر از دانش‌آموزان ایرانی است.

گلادکووا حضور در کرمان را فرصت خوبی دانست تا از نزدیک پروژه‌های انجام شده برای پناهندگان را ببینینند و در عین حال مشکلات نیز بررسی شود و ادامه داد: براین موضوع واقف هستیم که دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی برای خدمت‌رسانی به جمعیت زیادی از پناهندگان که در استان کرمان زندگی می‌کنند، انجام داده است.

تلاش برای کاهش فشار بر سیستم دولتی ایران هستیم

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد پناهندگان را میزبانی کرده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد این است که با کمک کشورهای دیگر، فشاری که موضوع پناهندگان بر سیستم‌های دولتی می‌آورد را باهم تقسیم کنیم و کمک هر چند ناچیزی برای جمهوری اسلامی ایران در راستای ارائه خدمات به پناهندگان باشیم.

معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران گفت: از کرمانی‌ها که با تلاش خوب سالیان زیادی میزبان جمعیت زیادی از پناهندگان در استان خود بوده‌اند نیز تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: همه این چهار کشور(سفرای کشورهای فرانسه ، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان ) که امروز در خدمت شما در کرمان هستند در سطح جهان و بویژه به خدماتی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران برای پناهندگان انجام می‌دهد کمک زیادی کرده‌اند.

گلادکووا ادامه داد: حضور در کرمان فرصت بسیار خوبی برای این چهار کشور شد تا بیایند از نزدیک و واقعیت کار و اقدامات انجام شده برای پناهندگان را ببینند.

فعالیت ایران در حوزه بهداشت و درمان پناهندگان خوب است

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و آموزش فعالیت‌های بسیار خوبی برای پناهندگان در استان کرمان در حال انجام است، گفت: برای ما در سطح جهان سیاستی که دولت ایران برای ادغام جمعیت بالای پناهندگان در سیاست‌های ملی خود انجام داده، بسیار دارای اهمیت است.

معاون دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران اظهارداشت: همانگونه که می‌دانید کشور سوئیس خودش میزبان پناهندگان در جهان است و به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در راستای خدمت به پناهندگان کمک می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha