۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85107225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر آستارا به حدود ۴۰۰ نفر خدمات‌رسانی کرد

آستارا- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: نیروهای امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر به حدود ۴۰۰ نفر از مردم این شهرستان و مسافران در یک سال گذشته خدمات‌رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک حیدرزاده روز چهارشنبه در دیدار فرماندار آستارا با امدادگران به مناسبت هفته هلال احمر تشریح کرد: هلال احمر آستارا یک پایگاه امداد جاده‌ای با نام صیادلر دارد که پنج نفر از نیروهای امدادی و نجاتگران به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه حضور دارند و در یک‌سال گذشته به ۱۹۷ نفر از مراجعه‌کنندگان حضوری به پایگاه خدمات‌رسانی کردند.

وی افزود: ۳۷ مورد مراجعه به پایگاه امداد جاده‌ای برای کنترل فشار خون، ۲۹ مورد درمان سرپایی، ۲۷ مورد نجات و رهاسازی با استفاده از تجهیزات ست نجات، ۱۳ مورد عملیات کوهستانی از جمله خدمات نیروهای هلال احمر آستارا در این مدت بود.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا با اشاره به ۱۶ فوتی در صحنه، بیان کرد: ۴۶ مورد پانسمان و کنترل فشار خون، هفت مورد اعزام در طرح‌های ساحلی، هشت مورد کمک به افراد دچار آتش‌سوزی، ۲۲ مورد مراجعه در هنگام بارش برف، باران و وزش باد شدید و ۲ مورد آب گرفتگی واحدهای مسکونی دیگر مواردی بود که نیروهای این جمعیت نسبت به خدمات‌رسانی اقدام کردند.

وی اجرای رزمایش اسکان اضطراری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: واحد داوطلبان نیز اجرای طرح نیابت و ۱۵ مورد دیدار از سالمندان یا افراد نیازمند، اجرای پروژه ارمغان مهر به منظور توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر به افراد نیازمند در پنج روستا، اجرای طرح کاروان در روستای عنبران برای نذر آب با خرید ۲ عدد تانکر ۲ هزار لیتری به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در دستور کار داشت.

حیدرزاده عنوان کرد: همچنین طرح معاینه رایگان با حضور پنج پزشک متخصص و دندانپزشک و توزیع بسته‌های معیشتی و داروی رایگان در یک سال گذشته اجرا شد و در مجموع ۱۲۰ نفر از خدمات پزشکی رایگان جمعیت هلال احمر در شهرستان برخوردار شدند.

وی با اشاره به چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک درمانی، گفت: ۱۲۰ نفر تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر مانند ویلچر، واکر و عصا به صورت امانتی تحویل گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا ادامه داد: ۵۴ کلاس آموزشی شامل ۱۹ کلاس آموزش کمک‌های اولیه، ۱۱ کلاس آمادگی در برابر مخاطرات، ۱۵ کلاس آموزش مهارت داوطلبی، سه کلاس عمومی امداد، یک کلاس عمومی نجات و ۲ کلاس حمایت روانی در مجموع در یک سال گذشته برگزار شده است.

وی بیان کرد: کلاس‌های آموزشی در خانه‌های هلال، اجرای طرح دادرس از سوی واحد جوانان در ۲۱ دبیرستان متوسطه از جمله ۱۳ مدرسه دخترانه در مورد آموزش کمک‌های اولیه و آشنایی با وظیفه‌های جمعیت هلال احمر، اجرای طرح همتا برای آموزش کمک‌های اولیه با حضور مربیان مجرب در ۶ مدرسه نیز در این مدت انجام شد.

حیدرزاده اجرای طرح یاس با همکاری کمیته امداد در ۲ روستای کانرود و ویرومونی برای دختران مجرد بالای ۴۰ سال، اجرای کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و رزمایش خروج اضطراری را از دیگر برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال احمر آستارا عنوان کرد.

وی یادآور شد: هلال احمر یک سازمان مردمی بدون مرز و مذهب است که در هر نقطه‌ای انسانی دچار حادثه شود یا به کمک نیاز داشته باشد، این جمعیت نخستین سازمان خدمات‌رسان امدادی است که در سر صحنه حادثه و برای کمک به افراد نیازمند حضور می‌یابد و این امر برخورداری افراد امدادگر از آموزش‌های به‌روز را به منظور ارایه خدمات امدادی مطلوب‌تر لازم دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا اضافه کرد: همچنین برای ارایه خدمات امدادی شایسته در زمان کوتاه برگزاری کلاس‌های آموزشی در خانه‌های هلال روستاها و مناطق محروم به صورت رایگان انجام می‌شود که امید می‌رود بخشداران و دهیاران استقبال کنند تا پیش از رسیدن نیروهای هلال احمر در زمان بروز بحران بتوانند با برخی اقدام‌های اولیه هموطنان خودشان را نجات دهند.

هشت ماه میلادی می (برابر با ۱۸ اردیبهشت) با عنوان روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ نام‌گذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha