مشارکت حداکثری با صیانت از آراء مردم، مبنای روند برگزاری انتخابات در استان سمنان است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری و تلاش برای صیانت از آراء مردم، اصول اجرایی انتخابات امسال در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه در اولین نشست ستاد انتخابات استان سمنان افزود: برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم، از وظایف اصلی و ذاتی مجریان در مجموعه استانداری است که در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار دارد.

وی بیان کرد: مجموعه استانداری در بحث برگزاری انتخابات وظیفه اصلی را بر عهده دارد و در این مسیر به دنبال صیانت و حفاظت از آراء مردم در انتخابات است.

استاندار سمنان با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم در فضایی امن با جلب مشارکت حداکثری از رویکردهای اصلی ستاد انتخابات استان است، ادامه داد: از امروز و با ابلاغ اعضا و روسای ۹گانه کمیته های آن، فعالیت ستاد انتخابات استان به صورت رسمی آغاز شد.

وی افزود: در استان سمنان در انتخابات پیش رو، یک حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و چهار حوزه انتخابیه در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد و چهار راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در بحث برگزاری انتخابات، پایه و اساس کار قرار دارد و به مردم استان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که در راستای رعایت حق الناس، از آراء مردم، پاسداری، حفاظت و حراست خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات دوازدهمین‌ دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اولین انتخابات در دولت سیزدهم است، گفت که این مساله از این‌ جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن دقت شود.

وی یادآور شد : مردم بابصیرت استان سمنان همانگونه که در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته و روز قدس خوش درخشیدند، در انتخابات پیش رو نیز با حضور حداکثری خود برگ زرین دیگری را به دفتر افتخارات این استان اضافه می‌کنند و مجریان انتخابات نیز در این مسیر و آماده‌سازی زمینه های مشارکت حداکثری گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه تمام بخشنامه ها و دستورالعمل های انتخاباتی اجرا و جلسات ستاد انتخابات و کمیته های ۹‌گانه آن به صورت مستمر و بر اساس زمانبندی مشخص در استان برگزار می‌شود، افزود: ارتباط با فرمانداران و تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی مدنظر اعضای ستاد انتخابات قرار گیرد.

به گفته هاشمی، نشست با ائمه جمعه و جماعات، گروه های سیاسی، دانشجویان، متنفذین و معتمدین استان و شهرستان ها در راستای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انجام گیرد.

وی افزود: بر اساس ظرفیت قانون انتخابات، دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا در برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو با بهره گیری از امکانات و نیروی انسانی، پای کارباشند.

استاندار سمنان تاکید کرد: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور و در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون انتخابات، از ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ لغایت ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، مدیرانی که شامل استعفا خواهند شد، مهلت دارند تا زمینه حضور خود را در خصوص انتخابات اعلام کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره ۴ ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha