اجرای بازآفرینی شهری بیدخت گناباد نیازمند ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار است

گناباد- ایرنا- شهردار بیدخت از توابع شهرستان گناباد گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافتهای فرسوده این شهر نیازمند ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

محمد رضا علی اکبری روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به این که ۵۵ طرح برای اجرای طرح بازآفرینی شهری بیدخت گناباد تهیه شده است افزود: چهار میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری از طرف اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بدین منظور تخصیص می یابد و این اقدام با مشارکت همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان شامل اداره های برق، گاز ،آب و فاضلاب و بهزیستی در دست اجراست.

وی با اشاره به این که ۳۰ درصد مجموع ساخت و سازهای شهر بیدخت گناباد فرسوده و نیازمند بازسازی است اضافه کرد: طرحهای ساماندهی و بازآفرینی شهری در ۳۳ هکتار از مجموع بافت تاریخی فرسوده این شهر اجرا می شود.

شهردار بیدخت گناباد گفت: اعتبارات سال گذشته این شهرداری ۱۲۰ میلیارد ریال بود که به طور کامل محقق شد و این اعتبار در سال جاری به ۱۷۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

علی اکبری افزود: از مجموع ۶۵ میلیارد ریال بدهی های شهرداری بیدخت گناباد ۲۰ میلیارد ریال را بدهی های مربوطه به دامداریها تشکیل می دهد و سرعت بخشی در پرداخت این بدهی ها رویکرد مهم این شهرداری است.

وی انجام ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیرسازی و هزار و ۲۰ متر مربع آسفالت معابر عمومی و تولید پنج هزار و ۱۴۰ تن آسفالت را ار اقدامات مهم شهرداری بیدخت گناباد طی چهار ماهه گذشته ذکر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر بیدخت گناباد هم با اشاره به تعطیلی بیمارستان ۱۵ خرداد این شهر پس از راه اندازی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در سال ۱۳۹۶ گفت: طی سنوات گذشته قرار بود که بیمارستان دوم شهرستان گناباد در این مکان راه اندازی شود و با وجود قول مساعد مسوولان وقت دانشگاه علوم پزشکی گناباد ولی این مهم هنوز محقق نشده است.

احمد علی اصغری افزود: مرکز جراحی های محدود توسط بخش خصوصی در محل بیمارستان بیدخت راه اندازی و بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شد و راه اندازی این بیمارستان یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است.

وی راه اندازی مرکز اختلالات یادگیری دانش آموزان را از دیگر مطالبات مهم مردم شهر بیدخت ذکر و اضافه کرد: با پیگیریهای شورای اسلامی دومین مرکز اختلالات یادگیری دانش آموزان شهرستان گناباد از مهرماه امسال و با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را در این شهر آغاز می کند.

در ادبیات اخیر دنیا واژه "بازآفرینی شهری" به عنوان یک واژه عام که مفاهیم دیگری نظیر بهسازی، نوسازی، بازسازی، توانمندسازی و روان بخشی را در برمی گیرد به کار می رود.

بازآفرینی شهری فرایندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر می شود.

در این اقدام، فضای شهری جدیدی حادث می شود که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت های ماهوی و معنایی را با فضای قدیم به نمایش می گذارند.

به عبارت دیگر بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری منطقه‌ هدف عملیات است که در نهایت به یک پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید.

شهر بیدخت با وسعت ۳۰۰ هکتار از توابع بخش مرکزی گناباد و در فاصله پنج کیلومتری جنوب شرقی و ۲۹۲ کیلومتری جنوب شهر مشهد واقع است.

مرکز شهرستان گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha