۱۰ در ۱۰؛ محل برگزاری نمایشگاه با اختلاف در صدر ایستاد + اینفوگرافیک

تهران- ایرنا- در جدیدترین آمایش ایرنا از ۱۰ ناشر فعال، در یک تحلیل کلی این نتیجه‌گیری بازتاب داشت که محل برگزاری نمایشگاه که در برخی از سال‌ها محلی برای بیان دیدگاه‌های موافقان و مخالفان این انتخاب بوده است، با اختلاف، به اولین مورد رضایت‌بخش ناشران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، تحقق درستی و کیفیت هر نمایشگاهی در هر دو بعد ملی و بین‌المللی، به مولفه‌های آمایش، پیمایش و نظرسنجی‌های مرتبط با آن رویداد، وابسته است.

همزمان با برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بر آن شد تا با رصد مهمترین مولفه‌ها و مطالبات متکی بر خواست، نظر و نیاز مخاطبان، در قالب نظرسنجی با ناشران حاضر در بخش‌های مختلف این رویداد بتواند سهمی مفید در ارائه کیفیت و قدرت برگزاری این دوره نمایشگاه در راستای رسالت رسانه‌ای خود ایفا کند.

بر این اساس مولفه‌های ۱۰گانه‌ای از جمله قیمت‌گذاری کتاب‌ها، میزان تخفیف، حضور مردم، چیدمان و دکور غرفه‌ها، خدمات جانبی، عملکرد برگزارکنندگان، موضوع نشست‌ها و تنوع کتاب‌های تازه منتشر شده، محل برگزاری نمایشگاه و میزان فروش را با ناشران حاضر در بخش ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین‌الملل به تبادل نظر گذاشت.

در این نظرسنجی عدد ۱ نشان‌دهنده ضعیف‌ترین و عدد ۱۰ نشان‌دهنده عالی‌ترین رویکرد ناشران در مواجهه با مولفه‌های عنوان شده است.

۱۰ در ۱۰؛ محل برگزاری نمایشگاه با اختلاف در صدر ایستاد + اینفوگرافیک

محل برگزاری نمایشگاه که طی سالیان اخیر، گزینه ای برای عرض‌اندام موافقان و مخالفان این انتخاب بوده، برای امسال، بیشترین میزان اقبال را متوجه خود دیده است. به‌طوری‌که این مولفه در آمایش روز هفتم نمایشگاه، در رتبه نخست قرار گرفته است. این مکان در شرایطی به رتبه نخست آمایش درآمده است که طی روزهای اخیر، مولفه‌هایی چون قیمت‌گذاری کتاب‌ها، میزان تخفیف و تنوع تازه‌های نشر، در این رتبه قرار داشت و حالا این مولفه توانسته با عبور از چنین مواردی، در رتبه نخست رضایت‌مندی ناشران هدف قرار بگیرد.

عملکرد برگزارکنندگان که طی روزهای نخست، در نیمه دوم جدول آمایش قرار داشت، در روز هفتم، به رتبه سوم رسیده است که می‌تواند حاوی پیام‌های مثبت بسیاری باشد.

با توجه به تعطیلی روزهای پایانی نمایشگاه، قطعا مولفه‌ها برای روزهای آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد. با توجه به ازدحام مخاطبان برای روزهای پایانی، رقابت جدی میان این مولفه‌ها به وجود خواهد آمد که می‌تواند محک جدی‌تری برای این رویداد باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha