۱۰ در ۱۰؛ رضایت نسبی ناشران از میزان فروش + اینفوگرافیک

تهران- ایرنا- در نخستین آمایش ایرنا از ۱۰ ناشر فعال، در یک تحلیل کلی این نتیجه‌گیری بازتاب داشت که ناشران از میزان فروش، رضایت نسبی داشتند اما میزان حضور مردم پس از ۳ روز استقبال، در روز شنبه، به رتبه‌های پائین سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، تحقق درستی و کیفیت هر نمایشگاهی در هر دو بعد ملی و بین‌المللی، به مولفه‌های آمایش، پیمایش و نظرسنجی‌های مرتبط با آن رویداد، وابسته است.

همزمان با برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بر آن شد تا با رصد مهمترین مولفه‌ها و مطالبات متکی بر خواست، نظر و نیاز مخاطبان، در قالب نظرسنجی با ناشران حاضر در بخش‌های مختلف این رویداد بتواند سهمی مفید در ارائه کیفیت و قدرت برگزاری این دوره نمایشگاه در راستای رسالت رسانه‌ای خود ایفا کند.

بر این اساس مولفه‌های ۱۰گانه‌ای از جمله قیمت‌گذاری کتاب‌ها، میزان تخفیف، حضور مردم، چیدمان و دکور غرفه‌ها، خدمات جانبی، عملکرد برگزارکنندگان، موضوع نشست‌ها و تنوع کتاب‌های تازه منتشر شده، محل برگزاری نمایشگاه و میزان فروش را با ناشران حاضر در بخش ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین‌الملل به تبادل نظر گذاشت.

در این نظرسنجی عدد ۱ نشان‌دهنده ضعیف‌ترین و عدد ۱۰ نشان‌دهنده عالی‌ترین رویکرد ناشران در مواجهه با مولفه‌های عنوان شده است.

۱۰ در ۱۰؛ رضایت نسبی ناشران از میزان فروش + اینفوگرافیک

بر اساس آمار، میزان تخفیف‌ها همچون روزهای گذشته، در صدر رضایت ناشران قرار دارد. این مهم در شرایطی در این روز، جلوه‌گری بیشتری دارد که قیمت‌گذاری، با فاصله بیشتری، در مقام نخست قرار گرفته است. اتفاقی که سبب شد تا طی روزهای نخست این رویداد، استقبال بسیار خوبی از کتاب‌ها شده و آمار فروش، بیشتر از گمانه‌ها باشد.

تنوع تازه‌های نشر، قیمت‌گذاری کتاب‌ها و چیدمان و دکور غرفه، دیگر رتبه‌های برتر این نظرسنجی را در اختیار گرفتند.

حضور مردم، پس از ۴ روز به رتبه پنجم تنزل یافت که این اتفاق می‌توانتد در نتیجه استقبال مخاطبان در روز شنبه، که به‌نسبت خلوت‌تر از روزهای گذشته بود، رقم خورده باشد.

هم‌اکنون، میزان فروش توانسته خود را بالا بکشد و برخلاف روزهای نخست که رتبه چندان جالبی نداشت، حالا توانسته رضایت نسبی ناشران را به خود اختصاص دهد. تجربه نشان داده که نمایشگاه کتاب همواره در نیمه دوم خود، با استقبال بیشتری همراه خواهد بود بنابراین به احتمال فراوان، این مولفه طی روزهای آینده با استقبال مطلوب‌تری همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha