ساماندهی دانشگاه پیام‌نور فارس برای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم

شیراز-ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه در این استان حرکت با شتاب به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم در دستور کار است، گفت: این اهداف در مسیر ساماندهی دانشگاه پیام نور با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم هر چه سریعتر به این اهداف دست یابیم.

محسن جاجرمی‌زاده پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بر لزوم حرکت به سمت دانشگاه‌ها نسل سوم و چهارم تاکید کرد و افزود: برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم مهارت محوری و ارتباط قوی با صنعت لازم است.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور فارس تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در این مسیر و حرکت به سمت نسل سوم و چهارم دانشگاهی بکار گرفته است و این دانشگاه با رویکرد مهارت محوری، راه‌اندازی مراکز رشد و ارتباط با صنعت تلاش بسیاری برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه دارد.

ساماندهی دانشگاه پیام‌نور فارس برای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم

رییس دانشگاه پیام نور استان فارس یادآور شد: دانشگاه پیام‌نور از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی کشور به شمار می‌رود که توسعه کمی و کیفی این دانشگاه توانسته به جذب دانشجویان مستعد و جوانان مشتاق بومی کمک و زمینه تحصیل برای دانشجوها را در محرومترین مناطق در کنار خانواده فراهم کند و در نهایت هم منشا تحول گسترده‌ای در همه حوزه‌ها شود.

بیش از ۲۶ هزار دانشجو در پیام نور فارس

جاجرمی زاده ادامه داد: در حال حاضر تمام استانداردهای آموزش عالی در دانشگاه پیام نور فارس رعایت می‌شود و بیش از ۲۶ هزار دانشجو در استان در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند.

ساماندهی دانشگاه پیام‌نور فارس برای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم

لزوم بازنگری در محتوای درسی و راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیازمندی‌های جامعه

وی با تاکید بر اینکه برای دانشگاه نسل چهارم ارتباط با صنعت قوی لازم است، افزود: درصدد هستیم با هدف توسعه آموزش عالی رشته‌هایی را جهت حل مسایل جامعه تعریف کنیم تا راهکارهای علمی دانشگاه متناسب با مشکلات کشور باشد.

جاجرمی زاده با بیان اینکه محتوای کتب درسی باید متناسب با اقتضای جغرافیای مراکز و واحدها باشد، گفت: تجدیدنظر و بازنگری در تدوین محتوای کتب درسی در دستور کار است چراکه معتقدیم محتوای درسی و رشته‌ها باید متناسب با نیازمندی‌های جامعه و با هدف حل مشکل از مسایل منطقه باشد لذا به دنبال رشته هایی هستیم که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha