۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85114503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار نمایشگاه یافته های گچبری شهر تاریخی سیمره در دره شهر

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۲۰ قطعه گچبری یافته شده در شهر تاریخی سیمره از امروز به مدت یک هفته در موزه باستان شناسی دره شهر در معرض دید عموم علاقمندان به حوزه میراث، تاریخ و باستان شناسی قرار گرفته است.

فرزاد شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اولین روز از هفته میراث فرهنگی نمایشگاه گچبری های یافته در شهر تاریخی سیمره در موزه باستان شناسی دره شهر به مدت یک هفته میزبان مردم است.

وی افزود: در این نمایشگاه هفت روزه آثار گچبری حاصل ۱۰ فصل کاوش باستان شناسان در شهر تاریخی سیمره به مناسبت هفته گرامیداشت میراث فرهنگی در معرض نمایش عموم قرار دارد.

شریفی یادآور شد: این گچبری ها شامل طرح هایی چون نقوش گیاهی، جانوری و اسلیمی مربوط به اواخر دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام امروز به مناسبت روز جهانی موزه ها بازدید از موزه های وابسته به این اداره کل شامل مردم شناسی قلعه والی، تاریخ کشاورزی کاخ موزه فلاحتی و باستان شناسی دره شهر برای عموم مردم رایگان و بدون بلیط فروشی است.

شریفی ادامه داد: همچنین امروز به علت تلاقی اولین روز از هفته میراث فرهنگی و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و باتوجه به ثبت جهانی این ورزش اصیل در فهرست آثار یونسکو یک ویژه برنامه با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان با هدف اشاعه فرهنگ ورزش زورخانه ای در محل زورخانه پوریای ولی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد به نام هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha