۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 85116699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مازندران به‌سوی پیری می‌رود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85116699
مازندران به‌سوی پیری می‌رود

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: کاهش زاد و ولد و بی‌رغبتی جوانان به ازدواج و فرزندآوری این استان را به سمت پیری برده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز شنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت در ساری افزود: ۳۰ هزار و ۲۰۳ واقعه ولادت در سال ۱۴۰۰ در استان به وقوع پیوست اما در سال ۱۴۰۱ ولادت‌های استان ۲۸ هزار و ۵۵۲ واقعه بوده که این آمار ۵.۵ درصد کاهش داشت.

وی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۱۲۷ واقعه ولادت در فروردین ۱۴۰۱ در استان به وقوع پیوست اما در فروردین ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۹۴ ولادت را دراستان شاهد بودیم که ۱.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: ۹۱ درصد ولادت‌های استان در سال ۱۴۰۱ مربوط به فرزندان اول و دوم بوده و تنها ۹ درصد ولادت‌ها مربوط به فرزندان بعدی بودند که نشان دهنده تمایل کم خانواده‌ها به فرزندان سوم به بعد بوده است.

حسینی پور با بیان اینکه برنامه راهبردی جوانی جمعیت در استان باید تدوین شود، گفت: شکل گیری حرکت عظیم فرهنگی برای رشد جمعیت در مازندران ضرورت دارد. ‌

وی با بیان اینکه مدیران ارشد کشور موضوع جوانی جمعیت را مساله ای مهم برای مدیران و برنامه های پیش روی آنان عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در مازندران نیز باید به این مهم توجه جدی و بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری متعدد و مستمر جلسات برای رشد و جوانی جمعیت با بیان اینکه خروجی این گونه جلسات نیز باید با افزایش نرخ ازدواج و موالید در استان همراه باشد، خاطرنشان کرد: باید در جهت افزایش و جوانی جمعیت در مازندران تلاش فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسئولیت اصلی تدوین برنامه مدون افزایش جمعیت و موالید عهده دار است، افزود: سیاست های اجرایی جوانی جمعیت در شهرستان ها نیز باید طراحی و اجرایی شود.

حسینی‌پور بر لزوم همایش های استانی و شهرستانی با پیوست تبلیغی، هنری و رسانه ای برای رشد و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: رسانه های دیداری و مکتوب نیز باید با استفاده از تمام ابزارها و امکانات به رشد جوانی جمعیت در مازندران کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha