فتح خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی است

همدان- ایرنا- آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی‌فقیه در استان و علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در پیامی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار داشتند: آزادی خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی و حضور شجاعانه مردم در عرصه‌های دفاع از تمامیت ارضی کشور بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، در متن این پیام آمده است: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از رویدادهای مهم تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس است که با مدد الهی و صلابت و فداکاری فرزندان ایثارگر این مرز و بوم، به وقوع پیوست و عظمت آن برای همیشه در حافظه تاریخی ملت قهرمان ایران به یادگار ماند.

این بیانیه می افزاید: حماسه آفرینی و مقاومت مردمی که در راه دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب، اقتدار و امنیت ایران اسلامی تا پای جان ایستادند تا دشمن از تهاجم و تعرض به کشور، برای همیشه مایوس بماند باید به عنوان یک ارزش به نسل‌های بعد منتقل شود.

فتح خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی است

امام جمعه و استاندار همدان در این بیانیه عنوان کردند: آزادی خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی و حضور شجاعانه مردم در عرصه‌های دفاع از تمامیت ارضی کشور بود و بی‌شک باورها و نگرش‌های اصیل دفاع از حریم ارزشهای ناب انقلاب شکوهمند اسلامی را می‌توان تا ابد برای تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان تفسیر کرد.

در این بیانیه تاکید شده که فتح و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد فقط یادآور یک پیروزی درخشان در تاریخ دفاع مقدس نیست بلکه چیزی بیش از حماسه‌ای سترگ و افتخاری جاودان و اوج گرفتن ایمان و امید یک ملت است.

امام جمعه و استاندار همدان با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی به عموم مردم شهید پرور استان به خصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از درگاه پروردگار قادر متعال برای ملت بزرگ ایران اقتدار و سربلندی روزافزون و برای شهدای والامقام عملیات آزادسازی خرمشهر، رحمت بی‌کران و علو درجات مسالت کردند.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha