۴ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85121557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جام تختی آزمون دشوار آزادکاران همدان برای رسیدن به تیم ملی

همدان- ایرنا- چهل و سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در حالی از امروز /پنجشنبه/ در سالن الغدیر شهر ارومیه آغاز می‌شود که این رویداد، آزمون دشوار برای آزادکاران همدانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این رقابت‌ها به عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود و در وزن ۶۱ کیلوگرم سعید انوری و سینا زندی، وزن ۶۵ کیلوگرم داریوش ولی‌زاده، وزن ۷۴ کیلوگرم علی کریمی، وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفائی پور و در وزن ۹۲ کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی نمایندگان کشتی همدان هستند.

البته استان همدان در سایر اوزان نتوانست سهمیه حضور در جام تختی را کسب کند و امید کشتی دوستان به این نفرات است که هم اکنون چکیده کشتی استان را تشکیل می‌دهند.

همدانی‌ها در دوره گذشته جام تختی هم هفت نماینده داشتند که از بین آن‌ها فقط سعید انوری، هادی وفائی پور، مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی نیا دیگر کشتی گیران همدان اعزامی به این رقابت‌ها بودند ضمن اینکه وحید بیگم جانی مربی منتخب کشتی همدان مسئولیت هدایت آزادکاران این استان را برعهده داشت.

همدانی‌ها در دوره گذشته جام تختی هم هفت نماینده داشتند که از بین آن‌ها فقط سعید انوری، هادی وفائی پور، مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی نیا دیگر کشتی گیران همدان اعزامی به این رقابت‌ها بودند ضمن اینکه وحید بیگم جانی مربی منتخب کشتی همدان مسوولیت هدایت آزادکاران این استان را برعهده داشت.

در این پیکارها کشتی گیران همدانی چهار مدال رنگارنگ کسب کردند که سهم آن‌ها یک طلا توسط مهدی حاجیلوئیان، برنز شریعتی نیا، یوسف کامرانی و نقره وفایی پور بود.

اکنون از این نشان آوران، یوسف کامرانی در ترکیب همدان حضور ندارد و برخی کشتی گیران نیز اوزان خود را برای رقابت با سایر حریفان تغییر داده‌اند.

رقابت با بهترین ها

در وزن ۶۱ کیلوگرم سعید انوری و سینا زندی نمایندگان کشتی همدان هستند که در وزن خود کشتی گیران مطرحی همچون رضا اطری نایب قهرمان جهان در مسابقات ۲۰۲۲ بلگراد را مشاهده می‌کنند.

انوری سال قبل در دور مقدماتی برابر رضا اطری قهرمان سابق آسیا از بابل تن به شکست سنگین ۶ بر صفر داد و حتی با وجود فینالیست شدن اطری، آزادکار همدانی در گروه شانس مجدد هم نتوانست از فرصت به دست آمده برای کسب حداقل مدال برنز استفاده کند.

سینا زندی نیز در این وزن برای نخستین بار به روی تشک می‌رود و کار سختی تا رسیدن به مدال در پیش دارد.

اما در وزن ۶۵ کیلوگرم داریوش ولی‌زاده نماینده کشتی همدان است و محمدعلی عموزاد، پیمان بیابانی، مجید داستان و کیان محمودجانلو حریفان احتمالی او هستند، نکته جالب اینکه همدانی‌ها سال قبل در این وزن از مسابقات سهمیه‌ای نداشتند و توفیق کسب مدال پیدا نکردند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی کریمی از همدان در حالی روی تشک می‌رود که سال قبل این استان در جام تختی نماینده‌ای نداشت و در این وزن یونس امامی دارنده ۲ مدال نقره جهان، حسین ابوذری نایب قهرمان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، محمدصادق فیروزپور قهرمان امیدهای جهان، عرفان الهی دارنده طلای جوانان جهان مبارزه می‌کنند.

کشتی همدان در ۷۹کیلوگرم همچون سال قبل نماینده‌ای در مسابقات بین المللی جام تختی ندارد اما در وزن ۸۶ کیلوگرم منتظر عملکرد هادی وفایی پور کشتی گیری که طی سال‌های گذشته با وجود بالارفتن سن، نتایج خوبی را کسب کرده است، خواهیم بود.

وفایی پور سال قبل در فینال جام تختی نتوانست از عهده علیرضا کریمی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و قهرمانی آسیا برآید و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد تا به مدال نقره برسد.

جام تختی آزمون دشوار آزادکاران همدان برای رسیدن به تیم ملی

اوج هیجان در ۸۶ کیلوگرم

امسال اوج هیجان در وزن ۸۶ کیلوگرم است؛ پیش از این قرار بود همه کشتی‌گیران حضور داشته باشند و طبق چرخه اگر حسن یزدانی قهرمان می‌شد، به عضویت تیم ملی درمی آمد، اما اگر کشتی‌گیر دیگری قهرمان جام تختی شود، آن وقت همراه با حسن یزدانی که نفر شماره یک این وزن محسوب می‌شود در مرحله نهایی انتخابی کشتی خواهد گرفت تا فرد برنده صاحب دوبنده تیم ملی شود.

در کنار حسن یزدانی؛ علیرضا کریمی و عزت‌الله اکبری دارندگان مدال‌های جهانی و آسیایی در این وزن حریفان احتمالی هادی وفایی پوری هستند که اسفندماه سال گذشته توانست در جام دانکلوف و نیکلاوی پتروف بلغارستان فاتح اردین دارنده مدال نقره جهان از ترکیه را با نتیجه یک بر یک شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شود.

همدانی‌ها امسال در وزن ۹۲ کیلوگرم نماینده‌ای ندارند در حالیکه سال قبل مهدی حاجیلوئیان توانست مدال طلا را با عبور از سد کشتی گیران مطرحی همچون بکا تچیلیدزه گرجستانی، سبحان اصغری و در نهایت احمد بذری کسب کند.

همه نگاه‌ها به ۹۷ کیلوگرم

با این وجود پرترافیک‌ترین حضور نمایندگان همدان در وزن ۹۷ کیلوگرم خواهد بود و مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی باید مقابل حریفان به میدان بروند.

وزنی که شاهد حضور سه ستاره مطرح کشتی جهان امیرعلی آذرپیرا، مجتبی گلیج و امیرحسین فیروزپور خواهد بود که هر سه سودای قهرمانی دارند.

سال گذشته دانیال شریعتی در این وزن بازهم مقابل مجتبی گلیچ دارنده مدال برنز جهان و قهرمان سابق آسیا شکست را پذیرفت تا به گروه شانس مجدد برود و در نهایت با عبور از میثم عبدی کشتی گیری از استان تهران به نشان برنز دست یافت.

طبق معمول همدان در ۱۲۵ کیلوگرم نماینده‌ای ندارد و این انتظار می‌رود که در ماه‌هایی که این استان همواره در میادین مختلف ناکام بوده است، بهتر از سال قبل بتواند در جام تختی مدال کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha