۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبر: 85124724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ بورسیه نفت و گاز دانشگاه سن پترزبورگ به دانشجویان ایرانی اختصاص یافت

مسکو- ایرنا- رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بلاروس و آسیای میانه گفت: به دنبال رایزنی با رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ، ۲۰ بورسیه این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان ایرانی در این دانشگاه اختصاص یافت.

هادی گودرزی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دیدار با رئیس دانشگاه معدن سن پترزبورگ، همچنین موضوع تبادلات دانشجویی متقابل و ایجاد کنسرسیوم همکاری در زمینه‌های تربیت کادر تخصصی در حوزه نفت و گاز و استخراج و معدن و استحصال مشتقات با ارزش نفتی بین این دانشگاه و دانشگاه های ایران را پیگیری کردیم.
گودرزی به دعوت رسمی دانشگاه معدن سن پترزبورگ به این شهر سفر کرده بود. وی در این سفر همچنین در نشست بین المللی گزینش دانشمندان جوان و دانشجویان به میزبانی این دانشگاه شرکت کرد.
دانشگاه معدن سن پترزبورگ با قدمت ۲۵۰ ساله دارای پیشینه در همکاری‌های کاربردی و میدانی با شرکت‌های تخصصی حوزه نفت و گاز و معدن است.

پیش از این نیز والری نیکولایویچ فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه با اشاره به تحصیل حدود ۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های این کشور، اعلام کرده بود: روسیه در سال تحصیلی جدید، ۳۰۰ بورسیه جدید به دانشجویان ایرانی اعطا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha