سفیر کشور غنا: ارتباط دانشجویی از راهکارهای موثر در تقویت دیپلماسی است

سمنان- ایرنا- سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین راهکار برقراری و تقویت ارتباط بین ۲ کشور، ارتباط دانشجویی دوسویه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اریک اووسو بواتنگ روز سه‌شنبه در همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی در شهر نمونه گردشگری شهمیرزادشهرستان مهدیشهر استان سمنان افزود: ایجاد ارتباط فرهنگی از طریق جذب دانشجو اهمیت زیادی دارد و همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به وسیله دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اقدامی ارزشمند است.

وی بیان کرد: همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به وسیله دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فرصت خوبی در توسعه روابط است.

وی افزود: به ازای هر یکهزار نفر، یک پزشک در کشور غنا وجود دارد و این آمار اصلا خوب نیست و دولت این کشور در تلاش برای بهبود آمار است، اما شرایط و زیرساخت‌ها مهیا نیست و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تحصیل دانشجویان کشور غنا کمک‌کننده در رفع نیازها است.

سفیر کشور غنا: ارتباط دانشجویی از راهکارهای موثر در تقویت دیپلماسی است

سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم همکاری خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و کشورهای آفریقایی به خصوص غنا شکل بگیرد.

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی با هدف توسعه حوزه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه آموزش و پذیرش بیماران بین الملل و معرفی توانمندی‌های دانشگاه در این ۲ عرصه و معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و درمانی، در روزهای نهم و دهم خرداد ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی با حضور روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و سازمان امور دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و کلان منطقه یک، سفرا و رایزن های فرهنگی کشورهای پاکستان، عراق و غنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در حال برگزاری است و مهمانان ضمن آشنایی با توانمندی‌های این دانشگاه، از برخی مراکز آموزشی پژوهشی و درمانی دانشگاه نیز بازدید خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha