شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها در شناسایی و رفع آسیب‌ها نقش‌آفرین باشند

سمنان - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شوراهای فرهنگ عمومی به عنوان قرارگاه عملیاتی در استان‌ها، آسیب‌های فرهنگی را شناسایی و برای رفع آسیب‌ها از نخبگان علمی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید تبدیل به قرارگاه فرهنگی شود.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگی باید در بخش‌های مختلف مانند راه‌بینی و رصد، راهبری و سند نوشتن، راه‌سنجی و نظارت بر اجرای سند از سوی دستگاه‌های اجرایی نقش آفرینی کند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: هشت دستگاه فرهنگی به شورای فرهنگی کشور احضار شدند و ارائه گزارش عملکرد از آنان مطالبه شد و این رویه باید در استان‌ها نیز مورد توجه باشد و بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نظارت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۴۰ رصد خانه فرهنگی و اجتماعی در کشور شناسایی و ستاد رصد راه‌اندازی شد و ضرورت دارد در استان‌ها نیز قرارگاه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عموی چهار ستاد دارد و این شورا به دنبال تصدی‌گری نیست و فقط راهبری و برنامه‌ریزی را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تاکید کرد: تصدی‌گری در شورای فرهنگ عمومی خطا است و باید نقش عملیاتی و قرارگاهی داشته باشد.

سند جامع علمی کشور نیازمند به روزرسانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سند جامع علمی کشور مربوط به ۱۳ سال پیش است، تصریح کرد: اکنون رتبه علمی کشور به واسطه تدوین سند به جایگاه نوزدهم ارتقا یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه افزود: سند جامع علمی کشور با توجه به اینکه مربوط به ۱۳ سال پیش است باید به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه سند مهدویت در کشور تدوین شد، افزود: سند نقشی مهم در راهبری و هدفمند کردن تلاش‌ها دارد و باید در بخش‌های مختلف سند و نقشه راه تدوین شود.

تدوین سندهای فرعی سند امنیت غذایی کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت تدوین سند امنیت غذایی، تصریح کرد: اکنون کشور در تامین بخشی از مواد غذایی وابسته است و تدوین سند تامین امنیت غذایی نقشی مهم در خودکفایی جامعه دارد و سندهای فرعی آن در دست تکمیل است و پس از تکمیل از سوی رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: قدرت ماهواره‌ای در سال‌های آینده یک ضرورت است و کشورهایی که از این فناوری عقب یا بی‌بهره باشند، بدون شک درخواهند ماند و اکنون ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو کشورهای برتر جهان در داشتن این فناوری پیشرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به پیشینه تمدنی و تاریخی و ظرفیت‌های استان سمنان در بخش‌های مختلف، افزود: به خاطر دارم در دهه ۹۰ انتخاب استان سمنان به عنوان پایتخت سیاسی کشور مطرح بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، نشست با روسای دانشگاه، استادان و نخبگان دانشگاهی و دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب استان به سمنان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha