۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85127120
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تداوم خصومت آمریکا با سوریه؛ تحریم دو صرافی به بهانه کمک مخفیانه به اسد

نیویورک – ایرنا- ایالات متحده آمریکا در پی تداوم خصومت با دولت بشار اسد روز سه شنبه به وقت محلی، تحریم‌های جدیدی علیه دو شرکت صرافی «الفاضل» و «الادهم» به بهانه کمک مخفیانه به دولت سوریه اعمال کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دو شرکت خدمات پولی سوریه را به بهانه کمک مخفیانه به دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و متحدان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت دسترسی به سیستم مالی بین المللی تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا با استناد به قانون سزار، همچنین سه برادر را که مالک صرافی الفاضل هستند، تحریم کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حکومت بشار اسد همچنان به شرکای آگاه و فریب برای نقض تحریم های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا تکیه می کند، در حالی که نیازهای مردم سوریه را نادیده می گیرد. آمریکا به تلاش برای اصلاحات جهت بهبود شرایط مردم سوریه تحت حکومت اسد ادامه خواهد داد و کسانی که امکان سرکوب مداوم مردم توسط حکومت سوریه را فراهم می کنند، پاسخگو خواهد کرد.

دو صرافی تحریم شده شامل الفاضل و الادهم هستند. سه فرد تحریم شده نیز فاضل معروف بالوی، موتی معروف بالوی و محمد معروف بالوی هستند.

به گزارش ایرنا، در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی٬ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا٬ لایحه بودجه دفاعی ۷۳۸ میلیارد دلاری را امضا کرد، که قسمتی از آن شامل قوانینی برای افزایش تحریم‌ها علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه و متحدانش بود.


قانون «سزار» بخشی از این قوانین جدید است که به لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده شده است. این قانون پس از شش سال تاخیر از روز چهارشنبه، ۲۸ خرداد، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و تا سال ۲۰۲۴ اعتبار خواهد داشت. این قانون را دونالد ترامپ دسامبر گذشته امضا کرد.

قانون سزار توطئه‌ای آمریکایی علیه سوریه به منظور تقویت تروریست هاست که هدف آن افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت سوریه و همچنین اعمال تحریم علیه متحدانش است تا اینکه دمشق حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیتی را قبول کند.

قانون سزار تمام دولت‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی را تحریم می‌کند که مستقیم و غیر مستقیم به دولت سوریه کمک مالی یا نظامی یا در چهار بخش نفت، گاز طبیعی، هواپیماهای نظامی، ساخت و ساز و مهندسی می‌کنند.

وزرای خارجه کشورهای عربی ۱۷ ردیبهشت ماه (هفتم ماه می جاری) در نشست فوق العاده خود با بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند. «جمال رشدی» سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را به کرسی خود در اتحادیه عرب بازگرداند.

شورای اتحادیه کشورهای عربی در بیانیه پایانی خود از سرگیری مشارکت هیات‌های دولت سوریه در جلسات این اتحادیه پس از گذشت ۱۲ سال از تعلیق عضویت دمشق را تایید و اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که شرکت هیات‌های دولت جمهوری عربی سوریه در جلسات شورای اتحادیه عرب و همه سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن از سر گرفته شود و این تصمیم از ۷ می اجرایی است.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موجب خشم واشنگتن شده و مدعی است سوریه اکنون استحقاق ورود دوباره به اتحادیه عرب را ندارد و این تصمیم به معنای حل بحران سوریه نیست.

آمریکا مدعی است شرکای او اعلام کرده اند که قصد دارند از تعامل مستقیم با حکومت اسد برای پیشبرد اولویت هایی از جمله دستیابی به راه حل بحران سوریه، گسترش دستیابی بشردوستانه، ایجاد شرایط امن برای بازگشت مهاجران، جلوگیری از داعش و مقابله با قاچاق ماده مخدر "کپتاگون" استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha