۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲:۳۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85127305
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آمریکا ۱۷ فرد و نهاد را در چین و مکزیک به بهانه مواد مخدر تحریم کرد

نیویورک – ایرنا- وزارت خزانه‌داری آمریکا  ۱۷ فرد و نهاد را به بهانه تولید و توزیع مواد مخدر غیرقانونی تحریم کرد که ۱۳ شخص و نهاد در چین و چهار تن دیگر در مکزیک هستند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که آمریکا در راستای تلاش جهانی برای جلوگیری از تولید غیرقانونی و قاچاق فنتانیل تقلبی و دیگر داروهای مخدر، شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

وی افزود که اقدام اخیر آمریکا با هماهنگی دولت مکزیک انجام شده است و اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر در فعالیت‌های جنایی را هدف قرار می‌دهد و نه کشورهای خاص.

بلینکن تصریح کرد: اشخاص و نهادهای تحریم شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، قرص‌های تقلبی را با برچسب جعلی داروهای قانونی، و اغلب فنتانیل، تولید و احتمالا به بازارهای ایالات متحده روانه می‌کنند.

آمریکا مدعی است در تلاش است زنجیره‌های تامین غیرقانونی فنتانیل در سراسر جهان را برای نجات جان انسانها مختل کند و برای کسانی که به شناسایی و دستگیری قاچاقچیان این ماده کمک کنند،

در بیانیه بلینکن آمده است: تاکنون بیش از ۲۰ میلیون امریکایی در حال بهبودی تحت حمایت قرار گرفته‌اند و دولت ایالات متحده ۳۰ پاداش به ارزش بیش از ۷۵ میلیون دلار برای اطلاعاتی که به شناسایی و دستگیری قاچاقچیان غیرقانونی فنتانیل منجر شود، تعیین کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha