افزایش بی‌رویه اجاره واحدهای تجاری زنجان موجب چالش در بازار می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: افزایش بی‌رویه اجاره واحدهای تجاری موجب چالش در بازار است که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

محمد بازرگان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات اصناف در حوزه افزایش بی‌رویه اجاره واحدها افزود: دستورالعملی در ارتباط با کنترل افزایش اجاره واحدهای تجاری وجود ندارد و همین موضوع سبب افزایش تورم و تخلف می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به تلاش اتاق درباره اخذ مصوبه از ارگان‌های دولتی در حوزه کنترل اجاره واحدهای تجاری، گفت: برخی از مالکان با این تصور که واحد تجاری درآمدزاست، افزایش بی‌رویه‌ای در اجاره بها دارند که همین موضوع مستاجران را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با اجاره مسکن مصوبه ۲۰ درصدی وجود دارد، ولی در ارتباط با واحدهای تجاری این افزایش سقف اجاره بها وجود ندارد، اضافه کرد: باید برای کنترل این موضوع فکر اساسی کرد.

بازرگان با اشاره به تشدید بازرسی از اصناف، گفت: این امر به منظور پیشگیری از بروز تخلف به صورت مستمر با حضور بازرسان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار درج نکردن قیمت کالاها بیشترین تخلف اصناف است، اضافه کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب از جمله مواردی است که اصناف مرتکب می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان افزود: در راستای مقابله با این تخلفات، بازرسی مستمر از واحدهای صنفی انجام و در صورت بی توجهی واحدهای صنفی نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.

حدود سه میلیون واحد صنفی در استان زنجان مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha